سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ساعت ۹:۴۲
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:

کلاهبردار سایبری با ۳۵ فقره کلاهبرداری دستگیر شد

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری کلاهبرداری که با روش دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
کلاهبردار سایبری با ۳۵ فقره کلاهبرداری دستگیر شد,خراسان شمالی+بجنورد+یوسف شاکری+پلیس فتا+کلاهبردار سایبری

به گزارش عصر اترک، سرهنگ یوسف شاکری اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و پس از ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر خرید اینترنتی از یک گروه تلگرامی و به دنبال آن واریز بیعانه و عدم ارسال کالا توسط فروشنده را داشت.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، بررسی صحت و سقم موضوع و شروع تحقیقات پلیسی، سرنخ‌هایی از فرد کلاهبردار به‌دست آمد.

وی افزود: با توجه به استفاده کلاهبردار از تجهیزات و اقلام جعلی کلاهبرداری، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری تجارب خدمتی و روش‌های مختلف پی‌جویی و شناسایی مجرمین، کلاهبردار اصلی را شناسایی کردند.

شاکری بیان داشت: مخفیگاه متهم، زیرنظر پلیس فتا بوده و پس از مراجعه متهم به مخفیگاه خود، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از ضبط اقلام و تجهیزات کلاهبرداری‌اش (تعدادی دستگاه تلفن همراه، سیم کارت و کارت بانکی به نام‌های افراد مختلف) به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ یوسف شاکری عنوان کرد: متهم دارای سابقه ۳۵ فقره کلاهبرداری سنتی و اینترنتی بوده که به همراه پرونده و تجهیزات، به مقامات قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی به هیچ عنوان برای کسی بیعانه یا پیش پرداخت واریز ننمائید و خرید‌های اینترنتی خود را فقط از وب سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و از صفحات، کانال و گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، خرید نکنید.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک