حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/10/27 شمسی | 2025/01/16 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سایت خبری عصر اترک هستید؟
تقابل بیمه‌ها و بیمه‌شدگان و کاهش اعتماد عمومی
رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

تقابل بیمه‌ها و بیمه‌شدگان و کاهش اعتماد عمومی

رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمه‌ها معمولاً با استفاده از تکنیک‌هایی سعی می‌کنند از پرداخت کامل یا بخشی از خسارت‌ها خودداری کنند و باعث درگیری‌هایی برای بیمه شده می‌شوند.

مجید پورخیاط در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: در دنیای امروز، بیمه‌ها به‌عنوان نهادهای مالی بزرگ، نقش حیاتی در زندگی مردم ایفا می‌کنند.

 وی ادامه داد: بیمه‌های درمانی، خودرو تا بیمه‌های عمر و مسئولیت بخشی از بیمه‌هایی هستند که این نهادها وعده می‌دهند تا در مواقع نیاز، پشتوانه‌ای محکم برای بیمه‌شدگان باشند.

 رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: این در حالی است که در بسیاری از موارد، وقتی زمان عمل به این وعده‌ها فرامی‌رسد، ماجرای دیگری رقم می‌خورد، تقابلی که شاید بتوان آن را جنگی پنهان بر سر حق یا حیله نامید.

 این مسئول یادآور شد: بیمه‌ها معمولاً با استفاده از تکنیک‌های حقوقی، کارشناسی و حتی پیچیدگی‌های اداری، سعی می‌کنند از پرداخت کامل یا بخشی از خسارت‌ها خودداری کنند.

 پورخیاط ابراز داشت: همچنین از سوی دیگر، بیمه‌شدگان که اغلب با فشارهای مالی و روانی ناشی از حادثه مواجه‌اند، به هر راهی دست می‌زنند تا حق خود را بگیرند، یا حتی در برخی موارد، تلاش می‌کنند بیش از آنچه حقشان است را دریافت کنند.

 رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: این تقابل، نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی ما است و از یک سو، ضعف در اعتماد به نهادهای بیمه‌ای و از سوی دیگر، کاهش سرمایه اجتماعی به دلیل افزایش تقلب و حیله‌گری، منجر به افزایش بی‌اعتمادی عمومی می‌شود.

 پورخیاط گفت: این وضعیت نه‌تنها به کاهش اعتماد بین مردم و نهادها می‌انجامد، بلکه می‌تواند اخلاقیات جامعه را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد.

 وی ادامه داد: برای حل این معضل، نیاز به بازنگری در قوانین و مقررات، تقویت نظارت بر عملکرد بیمه‌ها و آموزش عمومی برای افزایش آگاهی حقوقی مردم داریم.

 این مسئول گفت: همچنین، بیمه‌ها باید با شفافیت و صداقت بیشتری عمل کنند تا اعتماد ازدست‌رفته را بازگردانند و در نهایت، این تنها از طریق همکاری و تعامل بین نهادها و مردم است که می‌توان به تعادلی پایدار دست‌یافت، جایی که حق هر دو طرف به‌درستی رعایت شود و نیازی به حیله‌گری و تقلب نباشد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از