در حال بارگذاری
جانشین فرمانده سپاه خراسان‌شمالی در امور اقشار:

طرح استاد شاگردی از اول تیر اجرا می‌شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی از اجرای طرح استاد شاگردی از اول تیرماه جاری تا ۳۱ شهریورماه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، محمد براتی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طرح استاد شاگردی با عنوان مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب و کار دانش‌آموزان و دانشجویان از رده سنی ۱۵ سال به بالا اجرا می‌شود.

برای اظهارکرد: این طرح با محوریت بسیج اصناف خراسان شمالی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای، اداره کل کار، تعاون و رفاه‌ اجتماعی، اتاق اصناف خراسان‌شمالی و اداره کل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به کسب مهارت و تجربه و انتقال تجربیات کسبه به شاگردان برشمرد.

براتی جامعه هدف این طرح را نوجوانان وجوانان  آقا و خانم ۱۵ سال به بالا اعلام کرد و گفت: ۲۵ رسته شغلی برای این طرح در نظر گرفته شده که ۲۱ رسته مربوط به آقایان و ۴ رسته مربوط به بانوان است.

جانشین فرمانده سپاه خراسان‌شمالی در امور اقشار مدت زمان اجرای این طرح را طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین ادارات مطرح شده را ۲۵ روز کاری اعلام کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه مهارت‌آموز در این مدت ۱۰۰ ساعت آموزش دیده باشد و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تایید کند، گواهی‌ مهارت برای وی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح با محوریت بسیج اصناف اجرا می‌شود، گفت: طی دوره کسب مهارت، مهارت‌آموز بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح وجهی بابت ثبت‌نام و یا کسب مهارت از متقاضی دریافت نمی‌شود و هیچ مبلغی هم با عنوان حق‌الزحمه پرداخت نمی‌شود.

جانشین فرمانده سپاه خراسان‌شمالی در امور اقشار افزود: مهارت‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در این طرح مشخصاتی از قبیل، نام، نام‌خانوادگی، کدملی، شماره تماس و نام شهرستان خود را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۰۰۵۰۰۳ ارسال کنند.

براتی ادامه داد: مشخصات پس از بررسی و احصاء واجدین شرایط برای ثبت‌نام و معرفی به کسبه و در نهایت صدور گواهی مهارت به اتاق اصناف و اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها ارسال می‌شود.


انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات