چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ساعت ۱۲:۵
رئیس پلیس فتا استان خبر داد:

کلاهبرداری با ترفند دریافت کالابرگ

رئيس پليس فتا استان گفت: مجرمان سايبري با ارسال پيام با مضمون دريافت کالابرگ، افراد را به درگاه جعلي هدايت مي‌کنند و اطلاعات حساب بانکي آنان را به سرقت مي‌برند.
کلاهبرداري با ترفند دريافت کالابرگ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از خبرگزاري پليس، يوسف شاکري با اعلام جزئيات اين خبر اظهار داشت: پرونده‌هاي متعددي با موضوع سرقت از حساب بانکي افراد از سوي دادسرا به پليس فتا ارجاع داده مي‌شود که اکثر شکات پيام‌هايي را با عنوان دريافت کالابرگ عيدانه مرحله سوم دريافت کرده‌اند که نقطه اشتراک همه اين پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غيرمجاز وجه بوده است.

رئيس پليس فتا استان افزود: مجرمين سايبري با ارسال پيام در شبکه‌هاي اجتماعي و يا ارسال پيامک (SMS) و قراردادن لينک جعلي ورود يا نصب نرم‌افزار کالابرگ افراد را به درگاه‌هاي جعلي هدايت کرده و در ازاي دريافت مبالغ اندک براي فعال‌سازي نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالي‌کردن حساب مي‌کنند.

رئيس پليس فتا خراسان شمالي به کاربران توصيه کرد: به‌هيچ‌عنوان نرم‌افزارهايي که در شبکه‌هاي اجتماعي برايتان ارسال مي‌شود يا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده، نصب نکنيد و نرم‌افزارها را از منابع معتبر و تأييد شده دانلود کنيد.

اين مقام انتظامي همچنين با تاکيد بر اينکه کاربران عزيز از ورود به لينک‌هاي ارسال شده توسط افراد ناشناس خودداري کنند، تصريح کرد: شهروندان مي‌تواند درصورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و يا شماره تماس 096380 با ما در ميان بگذارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک