چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ساعت ۱۱:۵۴
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان:

۳۵۸ تیم به مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌علمی‌پایا راه‌یافتند

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان گفت: در مرحله مقدماتی لیگ‌علمی‌پایا که در اواخر اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد از ۵۵۷تیم استان، ۳۵۸ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که طبق زمان بندی، مرحله نیمه‌نهایی استانی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهرستان‌ها با مدیریت حوزه‌های بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.
۳۵۸ تیم به مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌علمی‌پایا راه‌یافتند,

افضل جو مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در خصوص لیگ‌علمی‌پایا گفت: لیگ‌علمی‌پایا بزرگ ترین لیگ علمی جهان اسلام (ویژه دانش آموزان پایه ششم تا یازدهم ) است که به رسم هرساله این لیگ در سال تحصیلی جاری با حضور ۵۵۷ تیم از استان (حدود ۲۵۰۰ دانش آموز) به صورت گروهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی-علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه دوره اول (مشترک در پایه‌‌های هفتم، هشتم و نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود که در آن  ۳ الی ۵ نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به پاسخ‌گویی به سوالات می‌پردازند.

افضل جو افزود: هدف از برگزاری این لیگ گسترش سطوح خدمت رسانی بسیج دانش آموزی در عرصه‌ علمی، فراگیرنمودن آموزش‌های یکسان، فراهم نمودن موجبات بهتر زيستن، اشاعه فرهنگ انجام كار گروهي، احترام به حقوق يكديگر است.

وی همچنین بومی سازی آموزش مجازی و مدل‌های آموزشی و تعلیمی سنجش‌شده در دنیای علم و فن آوری در سطح کشور، ايجاد تفكر خلاق، آموزش شيوه‌هاي صحيح تجزيه و تحليل، فراهم نمودن موجبات ارتقاي سطح علمي دانش آموزان، تقويت انگيزه و هوش در بین اعضای تیم‌ها و ترویج و تقویت روحیه خودباوری نیز از جمله اهداف این طرح است.

افضل‌جو تصریح کرد: در این دوره تلاش کرده‌ایم تا نگرش دانش‌آموزان را نسبت علوم پایه از صرف دانش محض به دانش عملی و دانش میان رشته‌ای تغییر دهیم.

وی ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش و طراحی لیگ پژوهشی و لیگ کارآفرینی در کنار لیگ‌علمی را از ویژگی‌های این لیگ  دانست و افزود: از مزیت‌های این لیگ حمایت دانش آموزان از نظر علمی در مقاطع بالاتر، معتبر بودن آزمون و جوایز نفیس آن است .

افضل‌جو گفت : در مرحله مقدماتی که در اواخر اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد از ۵۵۷ تیم استان، ۳۵۸ تیم به مرحله نیمه نهایی راه‌یافتند که طبق زمان بندی، مرحله نیمه‌نهایی (استانی) در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهرستان‌ها با مدیریت حوزه‌های بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.

افضل‌جو افزود: در این لیگ از مدیران مدارسی که بیشترین ثبت‌نام‌ها را داشتند و بهترین خروجی‌ها را گرفتند توسط سازمان بسیج دانش آموزی تشویق خواهند شد.

مصاحبه از: رقیه گریوانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک