سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ساعت ۱۰:۴۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی :

هزار و ۳۰۰ نانوایی خراسان شمالی به سامانه پرداخت فطریه تجهیز شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۳۰۰ واحد نانوایی استان به پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه تبدیل شد و هم استانی‌ها پرداخت زکات فطریه و کفاره خود را از طریق دستگاه کارتخوان‌ نانوایی‌ها انجام دهند.
هزار و ۳۰۰ نانوایی خراسان شمالی به سامانه پرداخت فطریه تجهیز شد,

به گزارش صبح فاروج به نقل از ایرنا؛ مجید الهی راد  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی با هماهنگی ها، پرداخت وجوهات شرعی را برای شهروندان آسان کرده است و خانوار ها می توانند با مراجعه به نانوایی محل از طریق دستگاه کارتخوان واریزی داشته باشند.

وی افزود: مبلغ واریز شده شهروندان به صورت‌ آنی به حساب نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می شود و مبالغ جمع آوری شده هر شهرستانی برای نیازمندان همان منطقه هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: مجهز شدن نانوایی ها به سامانه پرداخت زکات فطریه و کفارات با هدف دسترسی آسان شهروندان به پایگاه ها جمع‌آوری انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر این اقدام، سامانه‌ای با نام «نظر» نیز طراحی شده که امکان پرداخت مبلغ زکات فطریه و کفارات از طریق گوشی همراه به سهولت انجام می شود.

اکنون در شهرها و روستاهای استان هزار و ۳۱۲ واحد نانوایی از آرد یارانه ای استفاده می کنند.

فعال شدن هزار و ۵۷ پایگاه جمع آوری فطریه

الهی راد خاطرنشان کرد:‌ همچنین این نهاد یکهزار و ۵۷ پایگاه جمع آوری فطریه در سطح استان با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه زیر نظر دبیرخانه شورای زکات استان فعال می کند.

وی خاطرنشان کرد: روند جمع آوری فطریه و کفارات به مدت ۱۰ روز در پایگاه های جمع آوری فطریه ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی تصریح کرد: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۵۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی اظهار کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین و اعلام می‌شود.

وی افزود: میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۵۰ هزار ریال و کفاره افطار عمد نیز ۹ میلیون ریال است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی میزان زکات جمع آوری شده نقدی در سال گذشته را حدود ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

انتهای پیام/.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک