سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ساعت ۱۳:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی:

۱۳ بنای تاریخی در خراسان شمالی مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳ بنای تاریخی استان با ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته مرمت و بازسازی شد.
۱۳ بنای تاریخی در خراسان شمالی مرمت شد,

به گزارش صبح فاروج به نقل از ایسنا؛ علی مستوفیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳ بنای تاریخی استان با ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته با هدف هدف احیای آثار و ابنیه های تاریخی در شهرستان های بجنورد، مانه، رازوجرگلان، بام وصفی آباد، جاجرم، شیروان و فاروج مرمت و بازسازی شد.

وی افزود: رباط عشق جاجرم، آب انبار صفی آباد، امامزاده نبی غلامان و کاروانسرای سبزه میدان بجنورد از مهمترین این بناهای تاریخی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مرمت و احیای بناهای تاریخی جدای از حفظ هویت تاریخی نقش موثری در جذب گردشگران به این استان خواهد داشت.

مستوفیان با اشاره به ۳۹۶ هزار و ۷۹۶ مورد بازدید نوروزی از جاذبه های خراسان شمالی، گفت: بیشترین بازدید از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه مربوط به جاذبه های طبیعی با ۱۷۵ هزار و ۲۰۲ مورد است.

وی افزود: جاذبه های تاریخی با ۱۲۱ هزار و ۲۱۵ مورد و اماکن تفریحی با ۳۷ هزار و ۷۵۷ مورد در اولویت بعدی بازدید مسافران نوروزی قرار داشت.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۱۵۱ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

 

انتهای پیام/م. شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک