سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ساعت ۱۱:۰

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی به کجا رسید؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آخرین وضعیت مصوبه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی اظهار کرد: در پی پیگیری‌های انجام شده طی یک الی دو ماه آینده کلیه خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان زیر هفت سال به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.
درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی به کجا رسید؟,

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، دکتر حسین قناعتی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبه دولت درباره درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، از این به بعد کودکان زیر هفت سال به‌صورت رایگان درمان خواهند شد؛ چراکه سلامت کودکان نقش مهمی در آینده کشور دارد. به طوری که کودکان سالم هم به لحاظ هوش و هم از نظر جسمی توانایی‌های بالایی دارند. همچنین از آنجا که مباحث مرتبط با سلامت از کودکی در آن‌ها رعایت شده، کمتر به بیماری‌هایی همچون سرطان و سایر بیماری‌های کُشنده، دچار می‌شوند؛ بنابراین حمایت از کودکان زیر هفت سال یک سرمایه‌گذاری بهینه برای بلندمدت است.

وی ادامه داد: در همین راستا اولین اقدامات عملی بعد از دستورالعمل دولت انجام شده است که در بسیاری از موارد موفق نیز شده‌ایم. علیرغم اقدامات انجام شده، اما از آنجاکه هنوز بیمه‌ها در این زمینه با ما هماهنگی و همکاری کافی ندارند، هنوز این دستور به مرحله عملیاتی نرسیده است. اما در مجموع پس از انجام هماهنگی‌های مورد لزوم، تا یک الی دو ماه آینده به صورت صد درصدی کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به‌صورت رایگان برای کودکان زیرهفت سال ارائه خواهد شد و این خدمات درمانی و بهداشتی اعم از سرپایی و بستری و ... باید رایگان باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه در این ارائه خدمات رایگان هیچ تقسیم‌بندی صورت نگرفته و شامل تمام خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود، درباره هزینه مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه نیز اظهار کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت قول داده است که چرخه اقتصادی و درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های کودکان در جریان باشد، اما بیمه‌ها این درآمدهای اختصاصی را مختل می‌کنند؛ چراکه ما بخش مربوط به فرانشیز را نقد دریافت می‌کنیم اما پرداختی بیمه‌ها در این زمینه با تاخیر همراه خواهد بود و شامل زمان می‌شود؛ به‌طور مثال بیمه تامین اجتماعی در پرداختی‌ها حداقل ۷ الی ۸ ماه تاخیر دارد و این گرهی بزرگ و خلاف قانون است و مدیریت و کیفیت ارائه خدمات ما را به شدت مختل می‌کند.

وی در این باره افزود: از مسئولین ذیربط درخواست داریم تا اقداماتی را تمهید کنند که بیمه‌ها بتوانند پرداخت منظم به مراکز و موسسات طرف قرارداد داشته باشند. البته مسئولین نیز دلایلی همچون کمبود بودجه و مشکلات نقدینگی را مطرح می‌کنند اما به هرحال اگر تکلیفی معین می‌شود باید ابزارهای انجام تکلیف نیز فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین درباره شایع‌ترین بیماری‌ها در کودکان زیر هفت سال به ایسنا گفت: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های عفونی، آسم، سرطان‌ها، برخی بیماری‌های قلب و عروقی مادرزادی، تشنج، مشکلات گوارشی همچون ریفلاکس و بیماری‌هایی نظیر سینوزیت، عفونت‌های ادراری ناشی از اختلالات دستگاه ادراری، تنگی مجاری ادراری، مشکلات اسکلتی و... اشاره کرد که باید به خوبی کنترل شوند تا در بزرگسالی مشکلات جدی نداشته باشند. 

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک