سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ساعت ۱۱:۳۸
کارشناس مسائل خاورمیانه :

جو داخلی سرزمین های اشغالی را هراس فراگرفته است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق اوضاع را برای نتانیاهو بدتر کرد به طوری که در حال حاضر جو داخلی اسرائیل به شدت هراسان شده است، بسیاری شروع به مهاجرت کردند و سرمایه‌های خود را از این منطقه خارج می‌کنند.
 جو داخلی سرزمین های اشغالی را هراس فراگرفته است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، سید هادی سید افقهی، کارشناس امور خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به گسترش بحران‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی گفت: قبل از انجام عملیات طوفان الاقصی، یک شکاف خطرناک و جدی به اذعان سران رژیم صهیونیستی رخ داد که منشا آن تلاش نتانیاهو برای انجام اصلاحات قضایی بود.

وی با اشاره به اینکه با وجود اعتراضات و مخالفت‌های بسیار نسبت به انجام این اصلاحات، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تصویب آن بسیار امیدوار بود، ادامه داد: حزب حامی نتانیاهو اکثریت کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد از این رو نتانیاهو مطمئن بود که با تصویب این اصلاحات دست کم پرونده‌های فساد مالی خود و خانواده‌اش در پی اصلاحات قضایی بایکوت خواهد شد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه طرح اصلاحات قضایی تظاهرات‌های اعتراضی را در سرزمین‌های اشغالی کلید زد، عنوان کرد: در ابتدا تصور می‌شد که مدتی اعتراضات خیابانی مطرح خواهد شد و پس از چند روز فروکش خواهد کرد اما اینگونه نشد و حتی دامنه اعتراضات به دانشگاه‌ها، محافل علمی و مراکز نظامی هم کشیده شد.

شکاف در بین سران رژیم صهیونیستی در حال افزایش است
سید افقهی ادامه داد: پس از عملیات ۷ اکتبر که به طوفان الاقصی معروف شد، بسیاری از شهرک نشینان صهیونیستی توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند.

وی گفت: خانواده‌های این اسرا اعتراض کردند که با جنگ نمی‌توان اسرا را تبادل و جان آنها را حفظ کرد بنابراین باید جنگ پایان یابد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه نتانیاهو می‌دانست که با پایان جنگ و آغاز مذاکرات برای تبادل اسرا علاوه بر اینکه به خاطر ناکام ماندن اصلاحات قضایی، پرونده فساد او، خانواده‌اش و برخی اعضای کابینه‌اش دردسر ساز خواهد شد، مسئله ناکامی در جنگ با غزه و عدم تحقق اهداف نظامی وی نیز نشان از ناکارآمدی کابینه او خواهد بود از این رو حاضر به آتش بس و توقف جنگ نشد.

سید افقهی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهدیم که شکاف در بین سران رژیم صهیونیستی در حال افزایش است گفت: بیش از نیم سال از جنگ کابینه رژیم صهیونیستی با حماس گذشته است اما وعده نتانیاهو برای از بین بردن حماس نه تنها محقق نشده است بلکه جریان مقاومت در غزه اسرائیل را به زانو در آورده است.

آمریکا از ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی خسته شده است
وی با اشاره به مسئله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق اوضاع را بدتر کرد به طوری که در حال حاضر جو داخلی اسرائیل به شدت هراسان شده است، بسیاری شروع به مهاجرت کردند و سرمایه‌های خود را از این منطقه خارج می‌کنند.

سید افقهی با اشاره به تظاهرات معترضان به نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه داد: این اعتراضات و واکنش کابینه نتانیاهو به مطالبات معترضان نشان می‌دهد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به سیم آخر زده است و در دوراهی مرگ و حیات گرفتار شده تا جایی که برخی از سران رژیم صهیونیستی در انتقاد به نتانیاهو اعلام کردند که معترضان در خیابان‌ها فلسطینی نیستند که با آنها اینگونه با خشونت رفتار می‌شود!

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه جریان مذهبی تندرو و خاخام‌های اشرافی تحت پوشش دین بر دامنه دار شدن اعتراضات تاثیرگذار هستند، گفت: بمب ساعتی خاخام‌های اشرافی تحت پوشش دین در سرزمین‌های اشغالی علیه دولت سکولار بنیامین به راه افتاده است.

وی ادامه داد: این جریان نتانیاهو را قبول ندارند و می‌گویند باید نتانیاهو کنار برود و دولت دینی در سرزمین‌های اشغالی روی کار بیاید.

سید افقهی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا هم از ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی خسته شده است و از سوی دیگر آمریکا خود درگیر انتخابات ریاست جمهوری است، تمام این مسائل اوضاع را برای نتانیاهو دشوار کرده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک