سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۱۷:۵۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: دارندگان کارت بازرگانی استان ۵۱۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ صادر کردند که این رقم نسبت به سال ماقبل آن ۳۲ درصد افزایش یافت.
صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۲ درصد افزایش یافت,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: ارزش صادرات کالا از استان بر اساس آمار دارندگان کارت بازرگانی در سال گذشته ۱۴۸.۵ میلیون دلار ثبت شده است که این رقم نسبت به سال ماقبل ۳۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: ارزش صادرات کالا از استان براساس آمار گمرک در سال گذشته ۸۵.۴ میلیون دلار است که این رقم نسبت به سال ماقبل ۳۴ درصد کاهش دارد همچنین وزن کالاهای صادر شده از گمرک استان در سال گذشته ۲۲۱ هزار تن است که این رقم نسبت به سال ماقبل ۱۲ درصد رشد دارد.

صادرات ۱۷ محصول جدید از استان

حاجی بگلو اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته شامل محصولات پتروشیمی (اوره، آمونیاک ملامین)، محصولات فولادی، سیمان، شمش آلومینیوم، فوم طرح دار و ابزارهای طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، گرانول لاستیک، کف پوش، اسید سیتریک و مصنوعات آلومینیوم است.

وی افزود: از ۳۹ محصول صادراتی استان، ۱۷محصول کالای صادراتی جدید بوده که شامل کمپرسور، خوراک دام و طیور ،کامپاند پلی اتیلن، لوازم شوینده، گالن، دستگاه نانوایی، بادام، ترخون، چای سبز، پودر حنا، کتیرا، شیرین بیان، پودر کارایا، گلرنگ، اسانس باریکه، ضد یخ، کفش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: محصولات استان به ۲۳ کشور صادر شد که عمده کشورهای صادراتی استان شامل عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، فدراسیون روسیه و آلمان است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۳ کشور هدف صادراتی، چهار کشور هدف صادراتی جدید استان بود که شامل کشورهای لبنان، سومالی، اردن و هند است.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آنها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک