سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ساعت ۸:۱۱
طی ۱۰ روز گذشته در خراسان شمالی؛

 ۵۱۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد معدوم شد

 مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان، در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ماه رمضان و نوروز به وزن ۵۱۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد.
 ۵۱۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد معدوم شد,

 ابراهیم تقوایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: از ۱۹ اسفندماه جاری طرح تشدید نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و در این زمینه بازدیدهای نظارتی شروع شد.
 تقوایی گفت: از ۱۹ اسفندماه جاری تا به کنون کارشناسان این اداره کل یک هزار و ۲۹۷ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان را انجام داده‌اند.
 وی اعلام کرد: طی این مدت به وزن ۶۹۸ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط شد.
 مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: طی این مدت به وزن ۵۱۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرقابل‌مصرف برای انسان معدوم شدند.
 وی در ادامه به فعالیت کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های فعال استان نیز اشاره و اظهار کرد: از ۱۹ اسفندماه جاری تا به کنون در استان دو هزار و ۹۳۳ رأس دام سبک در کشتارگاه‌های دامی استان کشتار شدند.
 تقوایی افزود: وزن لاشه سالم استحصالی این تعداد دام سبک کشتار شده ۶۱ هزار و ۱۷۱ کیلوگرم بوده است.
 وی همچنین بیان کرد: طی این مدت یاد شده، در استان ۲۶۴ رأس دام سنگین (گاو و گوساله) در کشتارگاه‌های دامی استان کشتار شدند که وزن لاشه سالم استحصالی این تعداد دام سنگین کشتار شده ۷۰ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم بوده است.
 علاوه بر این، مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: طی این مدت اشاره شده ۷۰۳ هزار و ۳۹ قطعه طیور در سه کشتارگاه صنعتی طیور استان کشتار شدند که وزن لاشه سالم استحصالی آن یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۶۲۴ کیلوگرم بود.

 مصاحبه از: سمانه قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک