سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ساعت ۱۰:۳۹
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خبر داد:

راه‌اندازی فرهنگسرای قرآنی در شهر بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باید در سطح شهر بجنورد فرهنگسرای قرآن راه‌اندازی شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده و تحقق این مهم نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی است.
راه‌اندازی فرهنگسرای قرآنی در شهر بجنورد,

سیدمحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهارکرد: باید فعالیت در حوزه قرآن محدود به زمان خاصی از جمله ماه مبارک رمضان نباشد و فعالیت‌های حوزه قرآن به طور مداوم طی سال در دستور کار نهادها و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگسرای قرآن در شهر بجنورد، گفت: برنامه‌ریزی‌های اولیه به منظور اجرای این طرح صورت گرفته اما اجرای کامل آن نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی بوده و انتظار صرف از شهرداری به منظور راه‌اندازی این مهم شاید صحیح نباشد.

موسوی با بیان اینکه باید پارک‌های موضوعی در رابطه با قرآن داشته باشیم، یادآور شد: باتوجه به فعالیت مجموعه قرآنی در پارک‌های بجنورد باید فضاهای فرهنگی و قرآنی مشابه در سطح شهر ایجاد شود. وی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت دیوارنگارها، تابلوها و کاروان‌های استقبال از ماه مبارک رمضان در سطح شهر استفاده کرد زیرا نوع فضا بر رفتار و تربیت افراد بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به استقبال مردم خراسان‌‌شمالی از مسابقات کشوری قرآن کریم در استان، افزود: باید در برپایی این نمایشگاه از ظرفیت‌های اقوام مختلف و تشکل و گروه‌های اجتماعی متفاوت بهره می‌بردیم تا پتانسیل‌های قرآنی استان را در ابعاد و بخش‌هایی مختلف به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال از این نمایشگاه به صورت خانوادگی بوده و این مهم یک نقطه قوت است، یادآورشد: با توجه به سخنان مقام معطم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی در سفر به خراسان‌‌شمالی باید این موضوع در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، دینی و قرآنی این منطقه بیش از پیش در اولویت باشد. چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ در مصلی بجنورد دایر است. 

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک