سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ساعت ۱۱:۳۸
عصراترک مشارکت خیرین در حوزه‌های آب‌رسانی، ساخت مدارس، امور رفاهی دانشجویان را بررسی کرد؛

خیران، امید قلب محرومان

کار خیر در جامعه و کشور ما از فرهنگی دیرینه برخوردار است و با جان مردمان ما عجین شده است. ادیان الهی همواره بر دستگیری و خیررسانی به افراد آسیب پذیر و آسیب دیده تأکید فراوان داشته‌اند و کار خیر را سبب رستگاری، سلامت روحی و زدودن گناهان برشمرده‌اند.
خیران، امید قلب محرومان,

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، خیرین کسانی هستند که به‌حکم وظیفه دینی و اخلاقی یعنی بر اساس تعالیم و آموزه‌های دینی، یا بر اساس اصول و اخلاق انسان‌گرایانه و بشردوستانه، نسبت به مشکلات سایر همنوعان خود واکنش نشان داده و سعی دارند در رفع مشکلات آن‌ها اعم از مشکلات مالی، درمانی، آموزشی بکوشند و از سختی افراد یا اقشار آسیب‌دیده بکاهند.

 فارغ از نیت خیرین که یا بر اساس اصول اخلاق انسانی و بشردوستی یا اصول‌دینی شکل‌گرفته باشد، خیرین هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و نتیجه کار آن‌ها، تأثیرات مثبت و سازنده‌ای برای فرد و جامعه در پی دارد که نمی‌توان از آن‌ها غفلت ورزید.

نباید چنین تصور شود که افراد خیر کسانی هستند که هیچ‌گونه مشکل و دغدغه شخصی نداشته یا این که سرمایه‌های کلانی در اختیار دارند و در اوج بی‌نیازی و رفاه به سایرین کمک می‌کنند. بلکه کاملاً برعکس، خیرین کسانی هستند که در کنار زندگی شخصی، چالش‌ها، مشکلات و نیازهایشان، نسبت به چالش‌ها و مشکلات سایر افراد جامعه بی‌تفاوت نبوده و باگذشت و فداکاری سعی دارند به هر نحو ممکن از مشکلات همنوعان خود بکاهند و شرایطی را فراهم آورند که همه افراد جامعه با برخورداری از برابری اجتماعی و بدون محرومیت زندگی کنند.

رشد ۳۵ درصدی تعهدات خیرین برای ساخت، توسعه و تجهیزات مدارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: امسال ۵۸ مدرسه با ۲۲۳ کلاس درس در استان ساخته شد که ۵۰ درصد این مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

امین فلاح‌کوشکی افزود: دو مدرسه خیرساز نیز در شهرستان جاجرم با ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ادامه داد: دبستان ۶ کلاسه خیرساز در شهر جاجرم دارای سرویس بهداشتی با وسعت ۴۲ مترمربع، ۷۰ مترمربع سرایداری، ۲۴ مترمربع آبخوری، ۲۲۵ متر دیوار کشی و دو هزار و ۴۲۰ مترمربع محوطه سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه همچنین دبستان ۶ کلاسه مهر عظام در شهر شوقان با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد خاطرنشان کرد: این پروژه در زیربنای ۶۶۱ مترمربع اجرا شده است.

وی اظهار کرد: تعهدات خیرین امسال ۴۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است همچنین ۵۲ پروژه ۲۰۸ کلاسه در دست اجرا است که ۷۴ میلیارد تومان با کمک خیرین تأمین مالی شده است که امیداواریم سال آینده این مدارس به بهره‌برداری برسد.

۵۸۹۷ موقوفه توسط خیرین انجام شده‌است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر اترک» اظهار کرد: تعداد کل موقوفاتی که خیرین استان انجام داده‌اند پنج هزار و ۸۹۷ موقوفه و ۱۲ هزار و ۳۸۸ رقبه است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۱ وقف جدید در استان داشتیم، ادامه داد: بیشتر نیات واقفان در زمینه‌های ساخت مسجد و حسینیه، دارو و درمان، ازدواج و جهیزیه، امورات فرهنگی، حوزه علمیه، اطعام و عزاداری اهل‌بیت، امام‌زادگان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به مددجویان بهزیستی، نیازمندان، امور خیریه، راه، عتبات‌عالیات، کمک به مردم مظلوم فلسطین، وقف آب، وقف امور رفاهی دانشجویان نیازمند خواهران، مجتمع فرهنگی آموزشی، نگهداری افراد بی‌سرپرست و کودکان استثنایی است.

این مسئول نیازهای روز در مورد وقف و خیریه را؛ اشتغال جوانان و ازدواج، تحصیل دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب، حمایت از نخبگان علمی، منابع طبیعی و فضای سبز، دارو و درمان، ورزش و محیط‌زیست، قرآن و مسائل فرهنگی بیان کرد.

حجت‌الاسلام آسوده، با بیان اینکه قبل از انقلاب کل موقوفات استان یک هزار و ۹۲ موقوفه بوده است، گفت: بعد از انقلاب بر اساس تاریخ مدرک وقفی که در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت شده تعداد ۴ هزار و ۸۰۵ موقوفه توسط خیرین در سطح استان است.  

کمک ۱۱ میلیاردی خیرین در آبرسانی به ۱۳۴ روستا‌ی محروم استان 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگا گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت: خیرین  آبرسان در حوزه تأمین آب شرب روستاهای استان شامل خرید و تحویل انواع لوله در سایزهای مختلف به شرکت آبفای استان جهت آبرسانی به ۱۳۴ روستا به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان است.

رضا نعیمی افزود: این مشارکت در قالب قرارداد ۱۸ روستایی (روستاهای راز و جرگلان و مانه و سملقان)، قرارداد ۳۵ روستایی (روستاهای سطح استان)، قرارداد ۵۷ روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین) و قرارداد ۲۴روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین) منعقد و اجرا شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطر نشان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تأمین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستاهای محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیرین آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع می‌توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای محروم مشارکت نمایند.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک