سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید مهدی یزدانی‌مقدم

شهيد مهدي يزداني مقدم در تاریخ نهم آذرماه ۱۳۴۰ مهدی یزدانی مقدم در خانواده‌ای مذهبی و پر تلاش دیده به جهان گشود.
برگی از زندگی شهيد مهدي يزداني‌مقدم ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، شهيد مهدي يزداني مقدم در تاریخ نهم آذرماه ۱۳۴۰ مهدی یزدانی مقدم در خانواده‌ای مذهبی و پر تلاش دیده به جهان گشود.

پدرش علی‌اکبر از همان ابتدا علاقه خاصی به فرزندش مهدی داشت با اینکه او ششمین فرزند خانواده بود؛ اما صداقت و صمیمیت در صورتش موج می‌زد و این باعث شد تا همه خواهران و برادران شیفته او باشند مهدی در مغازه پدر شب‌ها به تحصیل ادامه می دادو به دبیرستان شبانه‌روزی می‌رفت؛ اما پشتکار و اراده او باعث شده بود که تنها در درس موفق باشد؛ بلکه در کارهای دیگر نیز موفق باشد.

 با این کار رضایت همه را جلب می‌کرد مهدی چون به اهل‌بیت و امام راحل علاقه‌مند بود و بر دفاع از اسلام حساسیت نشان می‌داد و در دبیرستان عضو بسیج شد و دوست داشت به همه مردم کمک کند و با آنهایی که مخالف دین و اسلام بودند صبورانه و دلسوزانه آنها را هدایت و ارشاد می‌کرد مهدی پسری در عین شجاع بودن باهوش و خلاق نیز بود و وابسته و شیفته کارهای فنی و ابداعی بود و به تعمیر لوله‌های آب می‌پرداخت و به دلیل حساسیت که به شئون اسلامی داشت در کارگروه مردمی مستقر در شهربانی سابق و ستاد مقاومت حزب الله و زیر نظر آقای مهمانواز مشغول به فعالیت می‌شد.

 درعین‌حال به مبارزه با قاچاقچیان می‌پرداخت بعد از آن در مرغداری مشغول به کار شد مهدی به همراه دوستانش در مساجد شرکت می‌کردند و در مجالس و محافل عزاداری و نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و دعای کمیل شرکت می‌کرد و یک‌لحظه از نماز و روزه غافل نمی‌ماندند.

مهدی چون یک ورزشکار بود فردی تنومند و قوی بود و در مقابل هر مخالفتی ایستادگی می‌کرد و آرزویش که شهادت در راه خدا بود. توانست از طریق بسیج عازم جبهه شود و شهادت او ۲۰ روز طول نکشید در سال ۱۲/۲/۱۳۶۱ که به‌عنوان یک آرپی چی زن نیروهای پیاده در عملیات بیت‌المقدس - فکه در مقابل گروه دشمنان قرار گرفت و به مقام والای شهادت رسید و هم اکنون در معصوم زاده در کنار دوستان شهید خود مانند شقایق گلگون‌کفنی آرمیده است.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک