دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ساعت ۱۱:۵۵

هنرمندان خراسان شمالی راهی جشنواره تئاتر شبستان شدند

بچه مسجدی‌های گروه نمایشی «صدای آب» از کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام گرمه عازم رقابت‌های ملی نخستین جشنواره تئاتر شبستان در پایتخت ایران اسلامی شدند.
هنرمندان خراسان شمالی راهی جشنواره تئاتر شبستان شدند,

«مصطفی شکاریان» از هنرمندان مسجدی و کارگردان اثر نمایشی «زمان متوقف شد» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک گفت: پس از ارزیابی داوران در مرحله بازبینی جشنواره ملی تئاتر شبستان، این اثر نمایشی به مرحله رقابت ملی راه یافت و هم اکنون عازم محل برگزاری این جشنواره هستیم.

وی زمان برگزاری این جشنواره را ۱۳ الی ۱۸ اسفندماه جاری در ۱۴ مسجد شهر تهران طبق جدول اعلام شده از سوی دبیرخانه برگزاری آن اعلام کرد و گفت: گروه نمایشی صدای آب با کارنمایشی حاضر در این عرصه رقابتی ملی ۵ اجرای عموم خواهد داشت.

شکاریان در توضیح بیشتر اجراهای عمومی نیز اضافه کرد: دوشنبه، چهاردهم اسفند در دو زمان ظهر و غروب پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء به ترتیب نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان(عج) و مسجدالجواد(ع) میزبان هنرمندان اثر نمایشی «زمان متوقف شد» خواهند بود.

وی همچنین ادامه داد: سه‌شنبه، پانزدهم اسفندماه جاری مسجدالجواد(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر و نیز چهارشنبه، شانزدهم و پنج‌شنبه، هفدهم اسفند، هر دو پس از نماز مغرب و عشاء، پذیرای علاقه‌مندان و تماشاگران در مساجد ثامن‌الائمه(ع) و جامع ثامن‌الائمه(ع) خواهیم بود.

شکاریان به معرفی عوامل اجرایی و توضیحی اجمالی در خصوص نمایشنامه این اثر پرداخت و گفت: دکتر «مجتبی طالبی» نویسنده نمایشنامه، موسیقی کار «محسن اربابی»، گریم اثر توسط «ساغر یزدانی» و منشی صحنه نیز «زینب دوست‌محمدی» به عهده دارند.

وی «زینب شهسوار»، «محدثه خراشاهی»، «زینب اکبرزاده»، «الناز میرزاپور»، «ساغر یزدانی»، «محسن اربابی» و نیز «مصطفی شکاریان» را به‌عنوان بازیگران این اثر نمایشی معرفی کرد.

کارگردان اثر نمایشی راه‌یافته به مرحله کشوری نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان در پایان توضیحی در خصوص داستان و روند روایت این کار نیز داد و گفت: «زمان متوقف شد» نگاهی نو و شاعرانه است که با روایت چهار مادر تاریخ‌ساز؛ حضرت مریم(س)، آسیه مادر حضرت موسی(ع)، حضرت رباب(س) مادر حضرت علی‌اصغر(ع) و مادری فلسطینی و شهیدپرور، تقابل حق و باطل را در زمان‌های تاریخی مختلف به رشادت‌های معاصر در برابر اسرائیل غاصب به هم گره می‌زند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک