سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ساعت ۱۰:۵
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی خبر داد:

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون باهدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان شمالی پرداخت شده است.
پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی؛ علی فیروزه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای ۱ هزار و ۶۰ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق مشاغل خرد و خانگی در ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از ارکان مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها، افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال به یک هزار و ۵۸۷ طرح پرداخت شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال برای یک هزار و ۴۷۴ طرح بوده است.

این مسئول عنوان کرد: از محل اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر ریاست‌جمهوری به استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۰ طرح اقتصادی پرداخت شده و پرداخت از منابع مذکور همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: در زمینه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اختصاص‌یافته که طرح‌های مشمول به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۹۵ طرح نیز پرداخت شده است.

فیروزه افزود: تسهیلات حوزه جزء ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ میزان ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال برای استان تخصیص‌یافته که ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳ هزار و ۱۱۰ طرح پرداخت شده است.

وی در خصوص ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ جزء ۳ نیز یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است که فرایند معرفی به بانک و پرداخت از طریق سامانه جامع اشتغال در حال انجام است.

این مسئول تأکید کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به احیا واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار است که این مهم برای ۳۹ طرح در قالب نهضت احیا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک