سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ساعت ۱۰:۱۷
معاون وزیر کار:

به‌دنبال ارتقای فرهنگ کار در کشور هستیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیر ارتقای فرهنگ کار در کشور را دنبال می‌کنیم.
به‌دنبال ارتقای فرهنگ کار در کشور هستیم,

به گزارش عصر‌اترک به نقل از  ایسنا محمد چکشیان، شب ۲۷ دی ماه در گردهمایی فعالان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جامعه کار و تلاش خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ کار همان چیزی است که کارفرمایان مد نظر دارند و در نهایت به ارتقای بهره‌وری می‌انجامد.

 

وی بیان کرد: وجدان کاری، مسئولیت پذیری، تعاون، مشارکت و روحیه کار جمعی از جمله مؤلفه‌های اصلی ترویج فرهنگ کار محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه ۲۴ مؤلفه در ترویج فرهنگ کار تاثیرگذار است، افزود: سبک مدیریت شخصیت سازی توجه به کرامت انسانی نیز از دیگر مولفه‌های تاثیرگذار در فرهنگ کار محسوب می شوند.

 

معاون وزیر کار گفت: لحظه‌ای به این موضوع فکر کنیم که در شرایطی با جمعیت کم، سن بالا، انگیزه کاری کم و فرهنگ کار پایین قرار بگیریم؛ حتی فکر کردن به این شرایط ادم را دچار استرس می کند چه برسد که روزی به آن دچار شویم.

 

وی در ادامه به مسئله جوانی جمعیت اشاره و تصریح کرد: مسئله جوانی جمعیت نه یک مسئله صرفاً سیاسی یا دینی، بلکه مسئله‌ای کاملاً ملی و امنیتی است.

 

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم که پنجره جمعیتی بسته شود چرا که در این صورت کشور دچار خسران خواهد شد. اگر از امروز به فکر جوانی جمعیت نباشیم در آینده به شرایطی می‌رسیم که از هر ۱۰ نفر بالای ۶۰ سال، فقط یک نفر زیر ۲۰ سال خواهد بود.

 

چکشیان همچنین به موضوع تورم در کشور اشاره کرد و گفت: تورم در کشورهای در حال توسعه همانند ما وجود دارد اما مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که باید آن را کنترل کنیم.

 

وی افزود: با کنترل تورم، هزینه‌ها کم نمی‌شود بلکه افزایش قیمت‌ها کنترل می‌شود تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

 

به گفته این مسئول، موضوعات ورزشی فرهنگی و اجتماعی نیز بر مسئله معیشت دخیل است. بنابراین باید رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را جدی گرفته و به اجرای آن‌ها اهتمام ورزیم تا شاهد سلامت نیروهای کار در کشور باشیم.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک