سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۹:۱۵
مدیرگروه بهبود تغذیه علوم پزشکی استان خبر داد:

شناسایی ۵۷۰۰ مادر باردار نیازمند در خراسان شمالی

مدیرگروه بهبود تغذیه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۷ مادر باردار و کودک زیر پنج سال از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند
شناسایی ۵۷۰۰ مادر باردار نیازمند در خراسان شمالی,

به گزارش عصر‌اترک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نسرین علیزاده اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۷ مادر باردار و کودک زیر ۵ سال از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند.

 

 وی با بیان اینکه برنامه کمک غذایی مادران باردار نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای در جمعیت تحت پوشش یکی از برنامه‌های هدف دانشگاه است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۰ مادر در ۶ شهرستان به کارگروه امداد امام خمینی (ره) و در آشخانه ۶۷۰ نفر توسط بنیاد علوی از حمایت‌های تغذیه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

 

علیزاده هدف از این طرح را ارتقا وضعیت تغذیه مادران باردار نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای ذکر و عنوان کرد: مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال که بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی شده و خدمات سبد تغذیه رایگان به‌صورت ماهیانه اختصاص‌یافته است.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: طرح حمایتی مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه باهدف بهبود سلامت مادران و پیشگیری از تولد نوزادان کم‌وزن و بیمار، در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با حمایت کارگروه امداد و بنیاد علوی و مشارکت معاونت بهداشتی انجام می‌شود.

 

این کارشناس مسئول بیان داشت: طرح حمایتی مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه باهدف بهبود سلامت مادران و پیشگیری از تولد نوزادان کم‌وزن و بیمار، در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با حمایت کمیته امداد و بنیاد علوی و مشارکت معاونت بهداشتی انجام می‌شود.

 

علیزاده با بیان اینکه براین‌اساس، ماهانه متناسب با دهک یک تا پنج مبلغ یک میلیون تومان و دهک ۶ تا ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیک برای تهیه اقلام ضروری آنان شارژ شده است، افزود: تأمین مواد غذایی مناسب برای رشد کودکان از دغدغه‌های حوزه سلامت است و این طرح باهدف ارتقای تغذیه کودکان به‌منظور پیشگیری از سوءتغذیه و ابتلا به بیماری‌ها انجام می‌شود.

 

وی یادآوری کرد: برای شناسایی این کودکان مراقبان، بهورزان و کارشناسان تغذیه - پزشکان در تمام مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی در سیستم بهداشت و درمان مشارکت دارند و کودکان دارای سوءتغذیه، کم‌وزن، لاغر و کوتاه‌قد شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌کنند.

 

این کارشناس مسئول افزود: شرط تداوم برنامه حمایت تغذیه‌ای برای کودکان مشارکت مادران در انجام مراقبت‌های بهداشتی و پایش رشد کودک است، کودکان هر سه ماه یکبار پایش می‌شوند و در صورت بهبود شاخص‌های رشد کودک کارت کالابرگ مجدد شارژ می‌شود؛ اما چنانچه کودک پس از چند ماه از حمایت انجام شده به وزن و استانداردهای مناسب سلامتی دست نیافت به دلیل عدم همکاری مناسب والدین شارژ کارت کودک انجام نمی‌شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک