دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ساعت ۹:۲

‌خسارت ۱۵ میلیارد دلاری خودروسازان داخلی به صادارت بنزین کشور

مصرف دو برابری بنزین در خودروهای داخلی موجب شده است کشور از درآمدی معادل 15 میلیارد دلار در سال محروم شود، رقمی که معادل پنج برابر اختلاس بابک زنجانی از فروش نفت بود.
‌خسارت 15 میلیارد دلاری خودروسازان داخلی به صادارت بنزین کشور,

به گزارش عصر اترک به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: «به پمپ بنزین رفتم ولی خبری از بنزین نیست، جایگاه‌دار می‌گوید که فقط می‌توانیم به نیمی از خودروها بنزین بدهیم»، این جمله می‌تواند بخشی از مصاحبه صداوسیما با صاحبان خودرو در سال 1412 باشد، آینده‌ای که چندان دور نیست و طبق برآوردها در آن زمان تقاضای بنزین به دو برابر میزان تولید خواهد رسید.

 

 

اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از ناترازی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین در سال جاری خبر داد که خسارتی حدود 3 میلیارد دلار در پی دارد، معادل درآمد نفتی یک ماه ایران؛ عددی که با ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت سالانه 3 میلیارد دلار بر آن افزوده خواهد شد.

 

تصویر - گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره ناترازی انرژی

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به 2 برابر بودن مصرف سوخت خودروهای داخلی نسبت به استاندارد جهانی می‌گوید: اگر خودروهای داخلی، استاندارد بودند الان مصرف بنزین در کشور 60 میلیون لیتر در روز بود و می‌توانستیم بیش از 50 میلیون لیتر در روز، بنزین صادر کنیم.

طبق محاسبات، صادرات این میزان بنزین درآمدی معادل 15 میلیارد دلار برای کشور به همراه دارد، یعنی خودروسازان سالانه 5 برابر ارزی که بابک زنجانی اختلاس کرد به کشور خسارت می‌زنند.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک