دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ساعت ۷:۰

پساب بجنورد در یک قدمی پتروشیمی

پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی که مهمترین مصوبه سفر تیرماه سال گذشته حجت‌الاسلام رئیسی به خراسان شمالی بود هم‌اکنون در حال تکمیل است تا یکی دیگر از وعده‌های دولت در این استان محقق شود.
پساب بجنورد در یک قدمی پتروشیمی,

به گزارش عصراترک، مجتمع پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این واحد صنعتی بزرگ پرمصرف‌ترین صنعت آب در این خطه به شمار می‌رود و حدود پنج میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کند که از مجموع این میزان ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی و ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع سطحی برداشت دارد.
این در حالی است که تغییر اقلیم و برداشت آب از سفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که هشت دشت از مجموع ۱۱ دشت استان در وضعیت نامناسبی از نظر ذخائر آبی قرار گیرد و به همین دلیل هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها به منظور تعادل بخشی به منابع آبی ممنوع شده است.
انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک