دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ساعت ۱۷:۰

سیدامیر حسینی: لازمه مبارزه با فساد و مافیا «حکمرانی خوب» است

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای جلوگیری از فساد اقتصادی و مافیای داخلی، لازمه آن را «حکمرانی خوب» و پیروی از اصول آن عنوان کرد.
سیدامیر حسینی: لازمه مبارزه با فساد و مافیا «حکمرانی خوب» است,

به گزارش عصراترک به نقل از  خبرنگار مهر، در دیدار اول آذر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری که در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد، ایشان با تاکید بر «ورزش قوی» و اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، جلوگیری از بروز آفاتی مانند «فساد اقتصادی، تشکیل مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی» را مورد توجه قرار دادند.

ایشان همچنین وضعیت رفاه و معیشت ورزشکاران را مورد توجه قرار دادند و بر این تاکید داشتند که گفتار، رفتار و نوع زندگی چهره‌های ورزشی برای بسیاری جوانان الگو است. تدوین سند ملی ورزش هم دیگر مسئله‌ای بود که رهبر حضرت الله خامنه ای در دیدار با جامعه ورزش به آن اشاره داشتند.

سیدامیر حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این مسائل و راه کارهای دستیابی به آنها توضیح داد. وی تاکید دارد که برای مبارزه با فساد و از بین بردن مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی باید «حکمرانی خوب» را در برنامه قرار داد.

تاکید بر مقوله آموزش برای داشتن «ورزش قوی»

«ورزش قوی و چگونگی برخوردار شدن از آن» اولین موضوع مورد پرسش در این گفت و گو بود که امیر حسینی در پاسخ به آن بر مقوله آموزش تاکید کرد و گفت: پایه و اساس ورزش قوی، آموزش و پرورش و توجه جدی به مقوله آموزش در مدارس است و اینکه این روند در سطح دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح نیز دنبال شود.

تاکید بر احیا شدن دوباره المپیاد کشوری

وی در همین زمینه ادامه داد: در این راستا باید آموزش مربیان و ایجاد امکانات برای ورزش مدارس به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد. طراحی‌های رویدادهای بین المللی ورزشی در سطح مدارس، منطقه، شهر و استان نیز از برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و اینکه المپیاد کشوری همچون گذشته باید احیا شده و به صورت گسترده اجرا شود.

توجه به استعدادیابی به ویژه در رشته‌های مدال آور

معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی وقت خاطرنشان کرد: همزمان با مقوله آموزش و برای نتیجه گیری مستمر باید به توسعه استعدادیابی نیز توجه شود که فدراسیون‌ها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند. این موضوع به ویژه برای رشته‌های مدال آور مانند دو و میدانی و تیراندازی که اتفاقاً مدال‌های زیادی هم در المپیک دارند و همچنین ورزش شنا باید بسیار جدی تر باشد.

پیشرفت ورزشکار ارتباط مستقیم با دغدغه‌های مالی اش دارد

رئیس پیشین آکادمی ملی المپیک در رابطه با «معیشت ورزشکاران و اینکه چگونه می‌توان این دغدغه را از زندگی آنها برطرف کرد؟»، تصریح کرد: به طور اساسی پیشرفت ورزشکار زمانی میسر می‌شود که او دغدغه‌ای نداشته باشد. به ویژه در رشته‌های تکنولوژی محور که بعضاً شاهد بودیم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مانند اسلحه مجبور به فروش خانه شده اند، این موضوع باید خیلی جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.

سیدامیر حسینی: لازمه مبارزه با فساد و مافیا «حکمرانی خوب» است

به گفته امیرحسینی، لازمه مبارزه با فساد اقتصادی و مافیای داخلی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند، پیروی از «حکمرانی خوب» است

استخدام ورزشکاران از طریق شرکت‌های خصوصی

حسینی افزود: برای این که ورزشکاری تمام وقت در خدمت تیم باشد بدون اینکه دغدغه‌ای را پیدا کند باید حداقل حقوق را برای او در نظر گرفت. در این زمینه نباید صرفاً به موضوع استخدام در نهادهای دولتی که امروز پیگیر آن هستیم توجه شود حتی باید پای شرکت‌های خصوصی هم به میان بیاید.

بهره گیری از مشوق‌های قانونی برای نتیجه گیری

وی یادآور شد: در این زمینه باید بسته‌های تشویقی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شود تا این گونه برای جذب ورزشکار در راستای مسئولیت اجتماعی که دارند وارد میدان شوند. باید بپذیریم که در این زمینه کم کاری‌هایی صورت گرفته است در حالی که شرکت‌های خصوصی به شرط برخورداری از مشوق‌های قانونی بسیار زیاد می‌توانند کمک حال شوند.

لزوم شفافیت برای مبارزه با فساد و مافیا

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک همچنین در رابطه با «فساد اقتصادی، مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی و اینکه چگونه می‌توان این معضلات را در ورزش ریشه کن کرد؟»، گفت: این موضوع بسیار مهم و تخصصی است. باید حل مشکلات آن از رده‌های بالا آغاز شده و به پایین‌تر بیاید. لازمه کار هم، شفافیت است. در این زمینه طرحی را به محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک دادم اما پاسخی نگرفتم.

تاکید بر «حکمرانی خوب» و سه اصل آن

حسینی در این زمینه توضیح بیشتری داد و تصریح کرد: این طرح در راستای تاکید کمیته بین المللی المپیک (IOC) با نام «حکمرانی خوب» ارائه شد. شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی سه رکن اصلی و تأثیرگذار در این طرح است. این سه اصل در حکمرانی خوب منجر به کاهش فساد می‌شود و اجرای آن باید از طرف کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها دنبال شود و وزارت ورزش هم حمایت لازم داشته باشد تا به حداقل مشکلات در این زمینه برسیم. همزمان با ارائه طرح به کمیته ملی المپیک خواستار طرح و تصویب آن در شورای عالی ورزش شدم اما اصلاً پاسخی نگرفتم.

الگوسازی هم نیازمند آموزش است

مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه ورزش دوباره بر اینکه ورزشکاران الگوی جوانان هستند، تاکید داشتند. برای الگوسازی مناسب چه باید کرد؟»، حسینی در پاسخ به این پرسش گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه درست است اما ورزشکار برای اینکه الگوی مناسبی برای جوانان باشد باید از آموزش لازم بهره مند شود. زمانی که من معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی بودم طرح آموزش مستمر ورزشکاران و مربیان را داشتیم که در زمینه‌های فنی، علمی، فرهنگی و… بود و تأثیر خوبی هم داشت. امروز هم برای الگوسازی باید از افراد متخصص برای آموزش ورزشکاران در تمام زمینه‌ها بهره ببریم.

اجرای سند ملی ورزش مهمتر از تدوین آن است

سید امیرحسینی در پایان درمورد سند ملی که در نشست موردنظر به آن اشاره شد و اینکه «تدوین این سند توسط چه کسانی باید انجام شود؟»، گفت: قاعدتاً تدوین سند ملی ورزش بر عهده وزارت ورزش است اما مهمتر از تدوین سند، اجرای آن است. حتی اگر بهترین و قانونمندترین سند هم تدوین شود اما اجرایی نشود اصلاً ارزشی ندارد. بنابراین بیشتر به فکر اجرا و میها شدن شرایط لازم برای آن بود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک