دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ساعت ۱۸:۲۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی خبر داد:

اختصاص ۴۶۲ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی به خراسان‌شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی گفت: ۴۶۲ میلیارد تومان از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی کشور به خراسان‌شمالی اعطا شد.
اختصاص ۴۶۲ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی به خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک، مرتضی بهزاد فر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسانشمالی در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: اخیراً گزارشی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از پایش امنیت سرمایه گذاری منتشر شده که نتایج خوبی را در سطح استان شاهد هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: نتایج اخیر این پایش برای بهار ۱۴۰۲ منتشر شده که در آن امنیت سرمایه گذاری در سطح ملی بهبود یافته و از ده به ۵/۷۳ رسیده است.

وی با بیان اینکه فضای باثبات سرمایه گذاری در خراسانشمالی فراهم شده است که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، گفت: جایگاه خراسان شمالی در شاخص کلی دارای رتبه سوم به لحاظ بهبود این شاخص‌ها است و استان‌های هرمزگان و گلستان در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

بهزاد فر اظهار کرد: وضعیت شاخص کسب و کار خراسان شمالی در طول برنامه ششم توسعه نشان دهنده این است که این شاخص در مقایسه با کشور نامناسب بوده اما در دولت سیزدهم با همت مجموعه‌های متولی این شاخص بسیار بهبود یافته است.

وی تصریح کرد : ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته که بر مبنای آن برش استانی در قانون بودجه ۱۴۰۲ میزان ۴۶۲ میلیارد تومان است.

وی در ادامه گفت: از مبلغ فوق، ۱۸۹ میلیارد تومان سهم آب روستایی و عشایری و ۷۵ میلیارد تومان سهم مدارس و ۹۸ میلیارد تومان مختص راه روستایی و عشایری است که سهم خراسان شمالی سه درصد است و پیگیری‌ها باید از سطح ملی انجام شود.

گفتنی است در این نشست جانمایی شهرک مسکونی خارج از محدوده آشخانه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک