دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ساعت ۱۸:۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی خبر داد:

بهبود چهارپله‌ای نرخ تورم در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی از بهبود جایگاه استان از حیث نرخ تورم سالانه و ارتقا از رتبه ۴ در ابتدای ساله به رتبه ۸ کشور در پایان مهر ماه سال ۱۴۰۲ خبرداد.
بهبود چهارپله‌ای نرخ تورم در خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک، ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در جلسه استانداری اظهارکرد: جایگاه استان از حیث نرخ تورم سالانه و ارتقا از رتبه ۴ در ابتدای سال به رتبه ۸ کشور در پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ بهبود یافت.

وی گفت: تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی بر کالا و خدماتی که بیشترین تاثیر را در افزایش تورم استانی به دنبال داشته است، یکی از دلایل بهبود نرخ تورم در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، در جدول شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای استان و کشور در هفت ماهه امسال، نرخ تورم سالانه استان در فروردین ماه امسال از ۵۵.۴ به ۵۰.۲ درصد در مهر ماه امسال تنزل یافته است.

فخر موحدی اظهارداشت: طبق این آمار میزان نرخ تورم نقطه به نقطه در استان ازفروردین ماه امسال از ۶۲.۵ به ۳۹.۳ درصد رسیده است که میزان میانگین تورم نقطه به نقطه در کشور ۳۹.۲ درصد است.

وی نرخ تورم ماهانه استان در فروردین ماه امسال را ۱.۹ و در مهرماه امسال ۱.۸ درصد عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی برخی از دستاوردها و شاخص‌های اقتصادی استان را رشد ۶۲ درصدی تولید ناخالص داخلی استان عنوان کرد و گفت: این شاخص از ۳۰ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۴۹ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی همچنین یادآورشد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۲.۲ در سال ۱۴۰۱ به ۴۵.۲ در تابستان سال ۱۴۰۲، کاهش نرخ بیکاری از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵.۱ درصد در تابستان سال ۱۴۰۲ و تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال ایجاد شده نسبت به اشتغال تعیین شده در سال ۱۴۰۱ نیز از دیگر دستاوردها استان است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک