سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ساعت ۱۱:۴
مدیر کل گمرک خراسان‌شمالی :

صادرات کالا از گمرک خراسان‌شمالی ۱۸ درصد رشد داشت

مدیر کل گمرک خراسان‌شمالی از افزایش ۱۸ درصدی وزن کالاهای صادراتی و کاهش ۳۶ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان خبر داد.
صادرات کالا از گمرک خراسان‌شمالی ۱۸ درصد رشد داشت,

به گزارش عصراترک، به نقل از مهر عباس باقری با اشاره به آخرین وضعیت صادرات و واردات کالاها از گمرک خراسان شمالی اظهار کرد: طی هفت ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک هزار و ۲۹۶ فقره اظهارنامه صادراتی به وزن بیش از ۱۴۴ هزار تن کالا و به ارزش ۵۴ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار کالا از گمرک استان خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی افزود: این میزان از صادرات کالا در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری ۳۶ درصد کاهش ولی از لحاظ وزن کالا رشدی ۱۸ درصدی داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره، آمونیاک)، محصولات فولادی، زعفران و … است که به کشورهای عراق، ترکیه، ایتالیا، پاکستان و… صادر شده است.

باقری در ادامه افزود: بیش از ۴۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرک استان نیز به داخل کشور وارد شده است.

وی در ادامه از آمار هفت ماهه واردات گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۰۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از ۴۱ میلیون دلار کالا و به وزن ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ تن از طریق گمرک استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴ درصد رشد و از حیث وزن نیز ۴۶۵ درصد رشد داشته است.

باقری عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرک خراسان شمالی را سنگ آلومینیوم، الکتروموتور، اجزا و قطعات ماشین ظرف‌شویی، کولر و یونیت خارجی کولر و … عنوان کرد که عمدتاً از طریق کشورهای چین، ترکیه و امارات وارد کشور شده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک