دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی شهید سید جلیل حاتمی

شهید سید جلیل حاتمی فرزند سید قاسم به سال ۱۳۴۴ در روستای گوی جنگ شهرستان راز و جرگلان متولد شد.
برگی از زندگی شهید سید جلیل حاتمی,

به گزارش عصراترک، به گفته والدین، شهید سید جلیل حاتمی هنگام تولد نوزاد زیبایی بود که این امر موجب شور و شعف بسیار خانواده شد.

شهید حاتمی نکات اولیه مذهبی را در نزد پدر و مادر می‌آموزد، او در نوجوانی سایه پر مهر مادر را از دست می‌دهد و با توجه به دوری راه و نبود امکانات تحصیل وی برای جبران مخارج خانواده به کشاورزی می‌پردازد.

وی در سال‌های بعد برای کار به شهر تهران می‌رود و هر ماه مبالغی را برای خانواده ارسال می‌کند، در این دوران پدرش به علت بیماری خانه نشین بود.
شهید حاتمی مسائل شرعی و حفظ حجاب را به خواهرانش تاکید داشت. در امور مهم به ائمه و معصومین متوسل می‌شد. نماز اول وقت را فراموش نمی‌کرد و در هرمکانی با شنیدن صوت قرآن سراپا گوش می‌شد. حتی با دوری از زندگیش از روستا همه ساله در ایام محرم حضوری پرنشاط داشت.
وی خود را موظف به اطاعت از امر ولایت و امام می‌دانست در آغاز جنگ ۱۷ ساله بود که در لباس بسیج تحت فرمان امام به سوی مبارزه با دشمن شتافت و در تایید این را می‌گوید: کربلای ما اینجاست و باید جدمان حسین زمان را یاری کنیم و با این انگیزه خالصانه در ۱ مرداد ۱۳۶۱ در منطقه سومار به خیل مومنان بهشت جاوید خداوند نائل می‌شود.
پیکر پاک شهید سید جلیل حاتمی طی مراسمی در گلزار شهدای شهرستان راز (بهشت قاسم) خاک‌سپاری شد.  

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک