سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ساعت ۸:۱
با برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی؛

۱۸۱ هزار راس دام و طیور خراسان شمالی واکسینه شدند

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی در استان طی نیمه نخست امسال ۱۸۱ هزار راس دام و طیور علیه انواع بیماری‌های دام و طیور واکسینه شدند.
 ۱۸۱ هزار راس دام و طیور خراسان شمالی واکسینه شدند,

 

شاهین قهرمانی، رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از ابتدای امسال تاکنون، اردوهای جهادی دامپزشکی استان با رویکرد انجام خدمات دامپزشکی برای مقابله با انواع بیماری‌های دام و طیور در سطح ۳۷ منطقه روستایی، عشایری و مرزی استان که کم برخوردار بودند، اجرا شد.
قهرمانی گفت: در این اردوی جهادی دامپزشکی علاوه بر اینکه دامپزشکان و دانشجویان داوطلب در رشته دامپزشکی حضور داشتند همچنین نهادهای سپاه جواد الائمه(ع)، بسیج سازندگی و بسیج عشایری نیز همکاری کردند.
وی عنوان کرد: طی نیمه نخست امسال ۱۷۰ هزار و ۳۱۳ راس نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و شاربون واکسینه شدند.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزود: طی این مدت تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۴ قطعه طیور بومی علیه بیماری‌های نیوکاسل و آنفولانزا واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه ضد انگلی برای ۹۸ هزار و ۷۱۹ راس دام سبک در استان انجام شد.
قهرمانی با یادآوری این مطلب که در این اردوی جهادی بابت تامین و خرید اقلام واکسن، سم، شربت و مکمل غذایی ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد، بیان کرد: خدمات دامپزشکی به صورت رایگان به بهره‌برداران ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: مناطق هدف در این برنامه، در سال‌های گذشته کانون بروز بیماری‌های دامی بودند.
افزون بر این، رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: طی این مدت، با اجرای این اردوی جهادی در مناطق هدف اشاره شده، ۲۳ سر فصل در زمینه آشنایی و نحوه مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیماری‌های اختصاص دامی و بهداشت فرآورده‌های خام دامی به هفت هزار و ۶۰۹ بهره‌بردار در این مناطق هدف آموزش داده شد که یک هزار و ۱۹۷ نفر از این بهره‌برداران، بانوان روستایی و عشایری بودند.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک