سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ساعت ۱۰:۵۷
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

تامین اعتبار تکمیل ۳ بیمارستان خراسان شمالی پیگیری شد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بهداشت و درمان تامین اعتبار تکمیل بیمارستان مادر و کودک، ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه و بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی راز و جرگلان در حال پیگیری است.
تامین اعتبار تکمیل ۳ بیمارستان خراسان شمالی پیگیری شد,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ محمد وحیدی در مورد آخرین اقدامات پیگیری شده حوزه انتخابیه خود،گفت: دکتر منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور روز پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ به خراسان‌شمالی سفر کرد. در این سفر از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور بازدید و پیگیری برخی مسائل و مشکلات استان بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، رازوجرگلان در مجلس به نوسازی مدارس در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: پیگیر کاهش مدارس دو نوبته استان هستیم، حجم مدارس تخریبی بسیار بالاست این مهم باید در دستور کار وزارتخانه مربوطه قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۳ بیمارستان مادر و کودک، ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه به ۹۶ تخت‌خوابه و بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی شهرستان  راز و جرگلان از جمله مصوبات دولت در حال پیگیری هستند و در بحث بودجه‌ای باید تغذیه شوند.


پیگیر تکمیل جاده مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان هستیم

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جاده مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان از مهمترین مسیرهای جاده ای خراسان شمالی است که ۴۵ کیلومتر آن باقی مانده است، راه بجنورد به راز به عنوان یکی از مسیرهای شریانی است که به شهرستان مرزی "پرسه سوی" منتهی می‌شود که نقطه مرزی ایران به کشور ترکمنستان است و به عنوان راه اصلی تعریف شده است این مصوبه دولت در حوزه عمران به کندی پیش می‌رود، امیدواریم اعتبارات بودجه‌ای سریع‌تر مد نظر قرار بگیرد.


مسیر مواصلاتی جاجرم به بجنورد و نقاط مرزی کشیده شد

وی در ادامه تاکید کرد: راه اصلی در خراسان شمالی وجود دارد که به عنوان یکی از  مسیرهای مواصلاتی اصلی در کشور محسوب می‌شود یعنی از شهر مَیامِی استان سمنان آغاز به خراسان شمالی یعنی جاجرم به بجنورد و نقاط مرزی کشیده می‌شود و به سمت استان خراسان رضوی منتهی می‌شود و می‌تواند به عنوان راه ترانزیتی که دو محور اساسی دارد از مسیر میامی به جاجرم_ جاجرم به سنخواست و بجنورد منتهی شود، امیدواریم که با تکمیل آن شاهد توسعه مسیرهای مواصلاتی این استان‌ها باشیم.


 آب شرب شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج  پیگیری شد

وحیدی برداشت از آب‌های پایدار مرزی را به عنوان پروژه آب‌های تحت مرزی از آنها یاد کرد و گفت: این پروژه نیازمند ۴۰  میلیون تومان تخصیص اعتبار است که آب شرب شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و شهرهای اولویت دار را پوشش دهد این پروژه خوشبختانه با دستور ویژه رییس جمهور و  دکتر قالیباف عنوان پروژه ماده ۲۳ اخذ کرد، کلیت این پروژه به میزان ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ روستا در خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است و در قالب ۵ مجتمع آبرسانی در حال اجرا است که با کندی پیشرفت روبرو است باید زودتر شاهد اجرایی شدن آنها باشیم. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: دو مجتمع آبرسانی در خراسان شمالی را پیگیری کردیم یکی از بجنورد که از منطقه خاصی آب‌های آهکی را به شهر بجنورد به نام منطقه پلنگ دره منتقل می‌کند و دیگری آب‌های دشت حر میدان برای آب شرب شهرهای قاضی، آوا و شهر آشخانه که امیدوارم هر چه سریع تر تکمیل شود و ما در شهرستان  راز و جرگلان و شهرستان بجنورد، جاجرم و گرمه بتوانیم موضوع تنش آبی روستای و شهری را حل کنیم.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک