دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ساعت ۱۳:۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس خراسان شمالی:

شهرداری بجنورد نسبت به تحویل زمین به آموزش‌وپرورش تعلل دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد ۷ هزار مترمربع زمین با کاربری آموزشی دارد، علی‌رغم تأکیدات استانداری خراسان شمالی، هیچ اقدامی نسبت به واگذاری این زمین انجام نداده است.
شهرداری بجنورد نسبت به تحویل زمین به آموزش‌وپرورش تعلل دارد,

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: سرانه مدارس غیرانتفاعی در کشور ۱۴ درصد است، درحالی‌که به دلیل محرومیت‌های موجود در استان تنها ۶ درصد مدارس استان غیردولتی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به خشکسالی‌ها در سال‌های اخیر و فقر کشاورزی، مهاجرت‌های زیادی از روستاها به شهر داشته‌ایم که باعث بالارفتن تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان و به همین نسبت کمبود فضای آموزشی بوده‌ایم.

فلاح کوشکی با تأکید بر این موضوع که به همین دلیل در مرکز استان تعداد زیادی از مدارس به‌صورت دو نوبته فعال هستند، گفت:  تلاش ما بر این است که حتی یک مدرسه دو نوبته نیز در استان نداشته باشیم، البته با بهره‌برداری مدارس جدید در سال تحصیلی پیشرو بخشی از تراکم در مدارس کم می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان دارای مدارس دو نوبته هستند و بقیه شهرستان‌ها مدارسشان به‌صورت تک نوبته اداره می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان خراسان شمالی با اشاره به این موضوع که تقریباً زمینی در مرکز استان برای ساخت مدرسه وجود ندارد، گفت: راه و شهرسازی استان در داخل شهر زمینی برای ساخت مدرسه و تحویل به آموزش‌وپرورش ندارد.

وی ابراز داشت: این در حالی است که در بخش زمین‌های ارتش، شهرداری بجنورد ۷ هزار مترمربع زمین با کاربری آموزشی دارد که باید شهرداری به آموزش‌وپرورش تحویل و مراحل ساخت آن از اداره نوسازی دنبال شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان خراسان شمالی ابراز داشت: در حال حاضر علی‌رغم تأکیدات استانداری خراسان شمالی، شهرداری بجنورد هیچ اقدامی نسبت به واگذاری این زمین انجام نداده است.

فلاح کوشکی بیان داشت: همچنین در حال حاضر که یک هزار واحد مسکونی در شهرک فرهنگیان در حال ساخت است، هیچ برنامه‌ای برای ساخت مدرسه در نظر گرفته نشده  و ۳ هزارمتری که مشخص شده برای این تعداد بلوک و واحد مسکونی قطعاً پاسخگو نخواهد بود و حداقل ۱۲ هزار مترمربع زمین برای ساخت سه مدرسه نیاز است.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک