چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ساعت ۱۲:۱۱
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه:

روضه تنور خولی در گرمه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه گفت: روضه تنور خولی از روضه‌های مربوط به واقعه کربلا و اسارت اهل بیت امام حسین(ع)  است که این روضه پس از روز عاشورا در شب دوازدهم در شهر گرمه خوانده می‌شود.
روضه تنور خولی در گرمه برگزار می‌شود,

محمودی فر، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه در گفنگو با خبرنگار عصر اترک، اظهارکرد: روضه تنور خولی از روضه‌های مربوط به واقعه کربلا و اسارت اهل بیت امام حسین(ع)  است.

محمودی فر افزود: این روضه پس از روز عاشورا، در شهر گرمه خوانده می‌شود و به قرار دادن سر مبارک امام حسین(ع)  در تشت توسط خولی بن یزید اصبحی  (از لشکریان عمر بن سعد) اشاره دارد.

وی ادامه داد: در برخی مقاتل اشاره شده که خولی سر امام حسین(ع) را در تنور مخفی کرد، این عمل با برخورد تند همسرش مواجه شد و تاریخ‌نگاران، همسر خولی را از عوامل دستگیری او در قیام مختار می‌دانند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه خاطرنشان کرد: هیأت شاهزاده علی اصغر مسجد سراب گرمه مدت ۵۰ سال است این تعزیه را با شور و شعور حسینی اجرا می‌کنند و در شب دوازدهم محرم نماد تنور خولی را شبیه سازی کرده و تعزیه اسرای دشت نینوا را و ورود آنها به دروازه ساعات را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک