سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ساعت ۱۱:۱۰
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی:  

۲۹ درصد جمعیت خراسان شمالی «علی» نام دارند 

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۴۷ هزار و ۷۴۲ نفر در خراسان شمالی از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان با نام مبارک علی و ترکیبات آن نام‌گذاری شده‌اند، گفت: این رقم ۲۹٫۲ درصد از جمعیت مردان در پایان خردادماه سال جاری است.
۲۹ درصد جمعیت خراسان شمالی «علی» نام دارند ,

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۶ هزار و ۵۰۵ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

زاهدی نیا افزود: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۴۷ هزار و ۷۴۲ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند که این رقم حدود ۲۹٫۲ درصد از جمعیت مردان در پایان خرداد ماه سال جاری می‌باشد.
وی ادامه داد: طی سه ماهه اول سال جاری تعداد ۳ هزار و ۳۲۹ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱ هزار و ۷۶۳ واقعه ولادت مربوط به پسران بوده و از این تعداد ۱۱۹ نفر با نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

وی گفت: دو نام منتخب مردان در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ که بیشترین فراوانی را دارند محمد و علی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه‌های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جمعیت کل استان تا پایان خرداد ماه سال جاری، یک میلیون و ۴ هزار و ۹۸۸ نفر است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک