سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ - ساعت ۱۸:۲۶
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی:

۷۵ درصد زندانیان خراسان شمالی شاغل هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۷۵ درصد زندانیان استان با هدف کمک به معیشت خانواده و فراهم شدن فرصت کار به حرفه‌ای اشتغال دارند.
۷۵ درصد زندانیان خراسان شمالی شاغل هستند,خراسان شمالی+بجنورد+عبدالرحیم گرجی+زندان

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، عبدالرحیم گرجی اظهار کرد: این افراد در کارگاه‌های داخلی و اعزام به کار به خارج از زندان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه کار برای کمک به معیشت خانواده از اولویت‌ها برای زندانیان است، گفت: سه ماه نخست امسال ۵۰۰ نفر از مددجویان زندانی در دوره های مهارتی آموزی اداره کل فنی و حرفه ای استان شرکت کردند که تاکنون برای ۳۰۰ نفر از آن ها گواهی نامه مهارت صادر شده است.

گرجی افزود: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۰۰ فقره گواهی نامه مهارت برای مددجویانی که دوره های مهارتی را فرا گرفتند صادر شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی یادآور شد: این اداره کل برای آموزش مددجویان با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی و حرفه ای همکاری دارد.

گرجی گفت: آموزش منسوجات چرمی، خیاطی، قالی بافی از جمله مهارت های فنی برای آموزش زندانیان است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد، بیان کرد: زندانیانی که شرایط کار در بیرون از زندان را نیز داشته باشند در کارگاه های بخش خصوصی، بخش خدماتی و مشارکتی مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر اصلاح و تربیت زندانیان از حوزه زندان ها فراتر رود و خانواده ها، نزدیکان و کارفرمایان پس از آزادی زندانی را بپذیرند نرخ بازگشت به زندان بسیار کاهش خواهد یافت.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک