پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۱۹:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان‌شمالی تخصیص یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل موزه حیات وحش استان از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور تخصیص یافت.
۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان‌شمالی تخصیص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+محیط زیست+رضا شکاریان+موزه حیات وحش

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، رضا شکاریان اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی مصوب شد.

وی افزود: با تخصیص مرحله اول این اعتبار مصوب به زودی روند تکمیل پروژه نیمه تمام موزه حیات وحش استان آغاز می شود.

به گفته وی؛ موزه حیات وحش خراسان شمالی جزو پروژه های نیمه تمامی است که از سال ۹۲ به دلیل عدم تخصیص اعتبار روند ساخت آن متوقف شده است.

شکاریان یاد: هم اکنون این موزه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن نیز اعتبار مورد نیاز به صورت مرحله به مرحله تخصیص می یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی دارای گونه های مختلف جانوری است که گونه یوزپلنک آسیایی از نادرترین آن محسوب می شود.

خرس، بز، پلنگ، قوچ اوریال اصیل ایرانی و آهو از دیگر گونه های جانوری استان خراسان شمالی است.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را، که محل زیست پلنگ ها است، مجموعا با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک