پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۲۰:۳۲

محیط زیست خراسان شمالی با ۹۴ مورد تعلیف غیرمجاز دام برخورد کرد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط‌بانان استان بهار امسال با ۹۴ مورد تعلیف غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت برخورد کردند.
محیط زیست خراسان شمالی با ۹۴ مورد تعلیف غیرمجاز دام برخورد کرد,خراسان شمالی+بجنورد+محمد موسوی+حفاظت محیط زیست+علیف غیرمجاز دام

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، محمد موسوی اظهار کرد: خشکسالی و فقر مراتع سبب شده تا دامداران به تعلیف غیرمجاز روی آورند و این تخلف‌ها بیشتر در منطقه حفاظت شده "میاندشت" شهرستان جاجرم و "سالوک" و "ساریگل" شهرستان اسفراین بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۵ هزار و ۷۶۰ مترمربع از عرصه های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان تخریب شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اضافه کرد: چرای غیرمجاز شتر در منطقه میاندشت یکی از دغدغه ها و مشکلات محیط زیستی این منطقه محسوب می شود چرا که میزان تخریب هر نفر شتر معادل حدود ۱۰ برابر دام سبک است و این مشکل همچنان وجود دارد.

خسارت بیش از ۱۰ میلیارد ریالی متخلفان

موسوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بهار امسال متخلفان بیش از ۱۰ میلیارد ریال به محیط زیست این استان ضرر وارد کرده‌اند افزود: بیش از ۲ میلیارد ریال آن وصول شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳۶ تخلف زیست محیطی در استان رسیدگی شد که در این زمینه ۱۵۱ نفر متخلف دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی درباره تخلف های حوزه حیات وحش در استان گفت: بهار امسال ۲ مورد شکار غیرمجاز آبزیان و چهار فقره شکار غیرمجاز انواع پرنده ثبت شد.

وی افزود: در این مدت برای شکار غیرمجاز پستانداران هفت پرونده تشکیل و از ۶ مورد شروع به شکار در استان جلوگیری شد.

نگرانی از افزایش اسلحه در دست افراد

موسوی افزایش اسلحه در دست افراد را از دغدغه های محیط زیست عنوان کرد و گفت: بهار امسال هفت قبضه سلاح شکاری مجاز و ۱۱ قبضه سلاح غیرمجاز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تخلفات حوزه فضای مجازی را نیز رصد و بررسی می کند و در این زمینه با افراد متخلف برخورد می شود.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست می کند و در این استان ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

تعدادی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ نیز است با گستره حدود ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک