جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ساعت ۱۹:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

کمبود محیط‌بان از مشکلات حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ در میاندشت است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: برای حفاظت از زیتسگاه یوزپلنگ ایرانی در منطقه میاندشت با کمبود محیط‌بان روبرو هستیم و باید برای این مهم چاره ای اندیشیده شود.
کمبود محیط‌بان از مشکلات حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ در میاندشت است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا شکاریان+میاندشت+حفاظت محیط زیست+یوزپلنگ +محیط بان

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک رضا شکاریان در بازدید خبرنگاران از میاندشت شهرستان جاجرم اظهار کرد: خشکسالی و افزایش قیمت نهاده‌های دامی سبب شد تا دامداران به مراتع وابسته تر شوند و همکاری مناسبی در فروش حقوق عرفی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دامداران در منطقه میاندشت حاضر به فروش این پروانه ها نیستند.
شکاریان در بخش دیگری از سخنان خود، کمبود محیط بان را از دیگر مشکلات برای صیانت و حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ ایرانی در میاندشت برشمرد و افزود: تنها ۹ محیط بان کار حفاظت از پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را بر عهده دارند که برای رسیدن به وضعیت مطلوب این رقم باید به سه برابر فعلی افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه حفاظت از قلمرو یوزها در میاندشت جاجرم، نیاز به تقویت نیروهای محیط بان دارد گفت: مجوز جذب نیرو از جمله جذب ۲۴ نفر محیط بان دریافت شده است که شماری از آنان در منطقه میاندشت مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: همچنین برای پایش منطقه میاندشت با کمبود تجهیزات همچون موتورسیکلت و یا سوخت مورد نیاز خودروها روبه رو هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای حفاظت بهتر از میاندشت، توسعه پاسگاه محیط بانی در دستور کار است، ساخت پاسگاه محیط بانی قلعه چه در دست پیگیری است و به زودی کلنگ زنی می شود.

منطقه حفاظت شده میاندشت با گستره ۸۵ هزار هکتار، از امن ترین زیستگاه های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرار گرفته است.

این منطقه پوشیده از دشت های وسیع با اقلیمی خشک، نیمه خشک و تراکم گیاهی نسبتا مطلوب است و عبور کالشور از آن سبب شده تا این منطقه حتی در خشکسالی ها چندان مشکل کم آبی را احساس نکند.

پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از قدیمی ترین مناطق چهار گانه کشور به شمار می رود. میاندشت دارای یکی از غنی ترین و متراکم ترین گونه های جانوری در بین زیستگاه های استپی کشور است.

پناهگاه میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک