سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ساعت ۰:۵

سردار جلال‌الدین موفق را بیشتر بشناسید

سردار جلال‌الدین موفق تنها شهید دانشجوی شهرستان فاروج در سال ۱۳۳۹ در روستای یام از توابع شهرستان فاروج به دنیا آمد و در عملیات «کربلای ۴» و در همان ساعات اولیه عملیات، در جزیره «ام الرصاص» قرارش را با معبود بست .
سردار جلال‌الدین موفق را بیشتر بشناسید,

به گزارش عصر اترک، سردار شهید جلال‌الدین موفق در سال ۱۳۳۹ در روستای یام از توابع شهرستان فاروج و در خانواده‌ای متوسط و مذهبی چشم به جهان گشود و در محیط پاک و سالم روستایی تربیت یافت.

وی از همان دوران کودکی علاقه خاصی نسبت به مسائل مذهبی و دینی داشته و پس از طی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در فاروج برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه راهی مشهد می‌شود و در تمام‌دوران تحصیل جز دانش‌آموزان ممتاز و بااستعداد کلاس شناخته شده بود.

شهید موفق در سال ۵۸ در رشته دبیری ریاضی در دانشگاه مشهد پذیرفته و مشغول به تحصیل و فعالیت‌های سیاسی ایشان از اوایل سال ۵۶ در مشهد شروع می‌شود و در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشته است.

سردار شهید، سنگر دانشگاه را نه فقط برای تحصیل علم ،بلکه برای رشد وآگاهی و مبارزه با هرخط و مشی که برخلاف جهت انقلاب اسلامی در حرکت است شناخته بود.

در سال ۵۸ و ۵۹ که اوج فعالیت منافقین و گروهک‌ها در دانشگاه بود ایشان یکی از اعضای بسیار فعال گروه‌هایی اسلامی در دانشگاه بودند طوری که چهره این شهید برای تمامی دانشجویان مذهبی شناخته شده بود، پس از انقلاب‌فرهنگی و بسته‌شدن دانشگاه‌ها به جهت علاقه وافری که نسبت به سپاه پاسداران داشت مشغول خدمت در این نهاد در شهرستان شیروان شد ایشان در سال ۶۱ ازدواج کرد و ثمره ازدواجش یک پسر به نام مصطفی است.

 شهید موفق مدت‌های زیادی را در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و در مهرماه ۲ پس از بازگشایی دانشگاه مجدد به ادامه تحصیل پرداخت و در طول مدت تحصیل به همسرشان گفته بودند که روح من فقط در سپاه آرامش می‌یابد و بالاخره در اوایل سال ۶۵ تصمیم به رفتن به جبهه را گرفته و وارد واحد اطلاعات عملیات می‌شود و در دوران حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل رشادت‌های زیادی را به گفتة هم‌رزمانشان می‌آفریند، وی در سال ۱۳۶۵ اعزام و در واحد اطلاعات عملیات مشغول به فعالیت شد و با شروع عملیات «کربلای ۴» و در همان ساعات اولیه عملیات، در جزیره «ام الرصاص» قرارش را با معبود بست .

وصیت‌نامه‌های شهدا اسناد تاریخی ارزشمندی است که سرشار از درس آزادگی و عزتمندی است و لازم است تا نسل امروز جامعه با پشتوانة فرهنگی و تاریخی خود در سطر، سطر این اسناد ارزشمند آشنا شوند شهید موفق در وصیت‌نامة خود که پیش از عملیات کربلای ۲ نوشته و در عملیات والفجر آن را تکمیل کرده است به نکات ارزشمندی اشاره داشته‌اند، در بخشی از وصیت‌نامه‌شان آمده، با الهام از آیه شریفة یادآوری کن که در یادآوری برای مؤمنین دو نفع وجود دارد همان‌طور که خداوند متعال در سوره مبارکه ملک می‌فرماید: خدائی که آفرید مرگ و حیات را، تا بیازماید کدامین نیکو ترید قلم‌به‌دست می‌گیرم و این سطور را می‌نویسم، آگاه باشید وجود خود را جز به بهشت مفروشید.

 هم‌وطنان عزیز، جنگ تحمیلی با تمام خساراتی که برای امت اسلامی داشت از جهتی از الطاف الهی و نعمتی عظیم برای ما بود طوری که جوانان و پیران در میدان کار و زار حماسه‌هایی خلق کردند که نمونه‌اش را جز در برهه‌ای از صدر اسلام نداشته‌ایم.

شهید موفق از مردم کشورمان به‌ویژه جوانان در بخشی از وصیت‌نامه‌اش تقاضا می‌کند، جنگ را تا پیروزی نهایی و محو تمامی مظاهر استکبار جهانی و آزادی کربلا، قدس عزیز و کعبه شریف از چنگال صهیونیزم، ادامه دهند و تا فتح نهایی به‌پیش روند.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1401/12/06
0
0
حفظ ارزش هایی که این عزیزان آفریدند بر همه لازمست خصوصا مدیران ارشد مملکت.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک