یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ساعت ۱۰:۴۹
سرپرست مرکز اموزش فنی و حرفه ای مانه و سملقان:

مهارت‌آموزی باید راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باشد

شهاب الدین امیدیان با بیان اینکه مهارت‌آموزی باید راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باشد، گفت: مبنای آموزش مهارت مبتنی بر کار عملی و کاربردی است و بعضا هم قابلیت فعالیت‌های دانش‌بنیان را دارند.
مهارت‌آموزی باید راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باشد,خراسان شمالی+ مانه و سملقان+ آشخانه

شهاب الدین امیدیان، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک از مانه وسملقان با اشاره به اینکه سیاست‌های آموزش فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال و روند آموزش‌های مهارتی برای همه اقشار جامعه از دانش اموزان تا دانشجویان و همه اتحادیه ها و اصناف اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: براین اساس در سال جدید باید برنامه‌های تحولی اموزش در جهت ارتقای کیفیت نظام مهارت اموزی سرلوحه کار مراکز  آموزش فنی و حرفه ای  قرار گیرد و با همت همکاران و مربیان این برنامه‌ها پیاده‌سازی شوند.


وی به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای با مبنا قراردادن "ساحت آموزش مهارتی، علمی و فناوری" و "ساحت اقتصادی و حرفه‌ای" می‌تواند در تحقق شعار سال و همچنین اهداف و برنامه‌های ساحت‌های دیگر نقش‌آفرین باشد.


 امیدیان تصریح کرد: برای تحقق اهداف ساحت اقتصادی و حرفه‌ای باید توان مهارتی، حرفه‌ای و کارآفرینی در  تک تک جوانان ایرانی شکل بگیرد و برای تحقق اهداف ساحت تربیتی مهارتی نیاز است که مهارت‌های دانش‌افزایی در همه ایجاد شود و زمینه‌های تفکر علمی و منطقی، خلاقیت و نوآوری و تفکر انتقادی در آن‌ها رشد پیدا کند.


سرپرست مرکز اموزش فنی و حرفه ای شهرستان مانه و سملقان با بیان اینکه مهارت‌آموزی باید راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باشد، گفت: مبنای آموزش مهارت مبتنی بر کار عملی و کاربردی است و بعضا هم قابلیت فعالیت‌های دانش‌بنیان را دارند.


وی  در ادامه با بیان اینکه در یکی از بسته‌های تحولی مهارت اموزی، موضوع دانش‌بنیان دیده شده است، گفت: یکی از اهداف "بسته تحولی کارآمدسازی نظام حکمرانی اداره آموزش  فنی و حرفه ای " دانش‌بنیان کردن نظام حکمرانی و مهارتی کشور است و برای تحقق این هدف باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز رشد و پارک علم و فن اوری  در حل چالش‌ها و مسائل اموزش فنی و حرفه ای  استفاده شود.


امیدیان افزود: همچنین باید برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری آموزش فنی و حرفه ای جهت تسهیل ورود دانش و فناوری‌های نوظهور به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تدوین استاندارهای جدید و به روز  تلاش شود.

 

انتهای پیام/صدیقی

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک