چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ساعت ۱۱:۵۰
یادداشت؛

دموکرات یا جمهوری خواه ؛ یک روح در دو کالبد!

اگر نگاهی به تاریخ سیاسی آمریکاو روابطش با کشور ها، حمایت از رژیم صهیونیستی، حمایت از گروه های تروریستی و... بیندازیم، می بینیم، سیاست کلی این رژیم، بر اساس کدخدایی بر دنیا بسته شده است، حال آنکه فقط سیاست مدارانش صرفا روش حکمرانی بر دنیا را تغییر می دهند و گاها هر رییس جمهور پاس گلی به رییس جمهور بعدی می دهد، خواه جمهوری خواه باشد یا دموکرات!
دموکرات یا جمهوری خواه ؛ یک روح در دو کالبد!,

به گزارش عصراترک، ایالات متحده آمریکا، تاکنون 45 رییس جمهور به خود دیده که تماما یا دموکرات بوده اند یا جمهوری خواه!  اگر به تاریخ سیاسی این کشور، روابط با کشور ها، حمایت از رژیم صهیونیستی، حمایت از گروه های تروریستی و... نگاهی بیندازیم، میبینیم، سیاست کلی این رژیم، تماما بر اساس کدخدایی بر دنیا بسته شده است، حال آنکه فقط سیاست مدارانش صرفا روش حکمرانی بر دنیا را تغییر می دهند و گاها هر رییس جمهور پاس گلی به رییس جمهور بعدی می دهد، خواه جمهوری خواه باشد یا دموکرات!

به طور نمونه لشکر کشی جورج بوش به عراق و افغانستان و استفاده های بعدی اوباما از این فرصت در جهت تقویت داعش برخی از این حرکات بوده که تنها با تغییر رویکرد در راستای یک هدف انجام شده است.

در تاریخ بیش از 40 ساله انقلاب اسلامی و حتی در تاریخ رژیم پهلوی نیز لیستی از جنایت ها و خباثت ها وجود دارد که بسیاری از آنها توسط دموکرات ها طرح ریزی و اجرا شده اند، برخی از مسئولین ما گمان می کنند دموکرات ها سیاست مداران معقول تر و منطقی تری هستند اما به فرموده مقام معظم رهبری: " اینها حقیقتا تروریست های کت شلواری هستند".
 
برای شفافیت بیشتر ماجرا، اقدامات چند رئیس جمهور اخیر و دموکرات امریکا را مرور و فشارها و اقداماتی که این افراد علیه ملت ایران انجام داده اند، اشاره می شود:

جیمی ‌کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به استناد "قانون کنترل صادرات تسلیحات"، صادرات سلاح و جنگ‌افزار نظامی ‌به ‌ایران را ممنوع کرد.

بیل ‌کلینتون، رییس‌جمهور وقت آمریکا، تمامی ‌شرکت‌های آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی منافع نفتی ایران منع کرد. تقریبا تمامی ‌معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران با امضای فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ بیل کلینتون، رییس‌جمهوری وقت آمریکا ممنوع اعلام شد.

اوباما تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرد، بر این اساس که، شرکت‌های خارجی که با بانک مرکزی ایران دست به معامله بزنند، مشمول جریمه خواهند شد.

جو بایدن، آخرین رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا هم به صراحت طی بیانه ای شهادت سردار سلیمانی را لازم و از آن حمایت کرد و سیاسیتش در قبال ایران نیز همان سیاست دولت های قبلی دانست.

این تنها بخش کوچکی از اقدامات چند رئیس جمهور  دموکرات آمریکا علیه ایران بوده  که با این تفاسیر باید به این نتیجه رسید که تفاوت چندانی در اهداف و سیاست خارجه دولت های دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد بلکه در این زمینه لابی یهود و صهیونیست ها، تصمیم گیر نهایی برای این کشور هستند بنابراین بهترین راهکار برای مقابله با اقدامات این کشور، اتکا و اعتماد به نیروی داخلی و  قوی شدن است.

 حبیب الله نامور، دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در خراسان شمالی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک