جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ - ساعت ۱۴:۸
مسوول امور بانوان معاونت مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

قومیت های شیعه و سنی خراسان شمالی از وحدت و یکپارچگی برخوردارند

مسئول امور بانوان معاونت ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وحدت و یکپارچی بین شیعه و سنی خراسان شمالی را مورد تاکید قرارداد و گفت: این انسجام و وحدت موجب حضور همیشگی مردم این خطه درصحنه های سیاسی واجتماعی شده است.
قومیت های شیعه و سنی  خراسان شمالی از وحدت و یکپارچگی برخوردارند,تقریب مذاهب + شیعه و سنی + خانواده + آرامش + اترک نیوز+ وحدت
به گزارش اترک نیوز ، نرگس ادیب در نشست وحدت اسلامی و خانواده متعالی در اسلام درخراسان شمالی درمحل  استانداری خراسان شمالی به قومیت مختلف این استان اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی با وجود قومیت های مختلف به ویژه شیعه و سنی توانسته از یک وحدت و یکپارچگی خاصی برخوردار باشد.
وی وحدت و انسجام اسلامی را  يکی از ضروری ترين مسائل بین مسلمان ( شیعه و سنی ) بیان کرد و افزود: نباید هیچ گونه اختلافی بین شیعه و سنی ایجاد شود چراکه با  کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکيه بر مشترکات به راحتی می توانیم مسائل مربوط به جهان اسلام در بین دشمنان کنار بگذارنیم.
حضرت فاطمه (س) الگوی زنان اسلام در تمام مسائل سیاسی ، اجتماعی است
مسوول امور بانوان معاونت ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  الگوی زنان اسلام را حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد و گفت: زنان اسلام باید با الگو قراردادن این بانوی آسمانی خانواده آسمانی داشته باشند.
وی با تاکید براین که زنان امروز باید همه مسائل مختلف جامعه از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی،دینی، اقتصادی حضرت فاطمه را الگو خود قرار دهند تا به موقفیت های بیشماری نائل شوند.
ادیب برازرش قائل شدن زن و مرد بر رفتار و حرکات خود در زندگی تاکید کرد وضمن ابزار تاسف گفت:  متاسفانه در حال حاضر هرکدام چه زن وچه مرد و حتی بچه راه خود را می روند و به ارزش های همدیگر کمتر احترام می گذاراند که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها شده است.
آرامش نخستین هدف متعالی ازدواج است
وی نخستین هدف متعالی ازدواج را رسیدن به آرامش دانست وافزود: یکی دیگر از اهداف متعالی ازدواج ترویج  وتوسعه مسائل اخلاقی، ارزش ها و افزایش جمعیت است.
ادیب به آموزه ها و تاکیدات فراوان قرآن در خصوص ازدواج برای رسیدن به آرامش اشاره کرد و گفت : زن و مرد با تشکیل زندگی در کنار هم به آرامش جسمی و روحی خواهند رسید.
پایه گذری اندیشه و فکرخانواده ها  برمبنای ارزش های دینی
وی  در بخش دیگر سخنان خود به پرورش دینی خانواده ها پرداخت وگفت: امروزه باید فکر واندیشه خانواده برمبنای ارزش های دینی پایه گذاری شود.
مسوول امور بانوان معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب،اسلامی با اشاره به اهمیت تربیت دینی دختران امروز در جامعه گفت: دختران مادران آینده ما درجامعه هستند که باید تربیت صالح برای فرزندان خود در راستای نقش آفرینی درجامعه داشته باشند.
ادیب به نقش ووظیفه زنان و مردان در خانواده ایرانی اشاره کرد و اظهار کرد : زن و مردم باید هرکدامشان به نقش خود عمل کنند  تا بتوانند خانواده خوب و همچنین زندگی با آرامش داشته باشند .
استفاده بیش از حد از گوشی تلفن همراه یک تهدیدی برای خانواده ها
کارشناس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این جلسه استفاده بیش از حد از گوشی موبایل در خانواده ها را یک تهدید مهم دانست و گفت: استفاده بیش از حد از گوشی موبایل با عث فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر شده است.
محمد نخی، در این جلسه  خانواده را یک جامعه کوچک اعلام کرد که اگر تربیت صحیحی درخانواده نباشد منجر به مشکلات فراوان اخلاقی درجامعه می شود.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک