دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ساعت ۹:۱۳
مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی:

پرداخت وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی آغاز شد

مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی از آغاز پرداخت وام 20 میلیون تومانی ازدواج در شعب این بانک در استان خبر داد و گفت: اعتبارات سال جدید طی ماه های اخیر مشخص می شود.
پرداخت وام ازدواج 20 میلیون  تومانی آغاز شد  ,وام ازدواج + بانک مسکن+ خراسان شمالی
مجید اسدی فر در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی که چهارم خردادماه جاری اعام شده است تمامی شعب بانک مسکن ملزم به پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی به هر یک از زوج های جوان شده اند.
وی اضافه کرد: این درحالی است که پیش از این مبلغ این وام برای هریک از زوجین 3 میلیون تومان و درمجموع شش میلیون تومان بود، اما اکنون براساس تکلیفی که مجلس برعهده دولت گذاشته است، شبکه بانکی باید سه برابر این مبلغ را که برای هردو زوج 20 میلیون تومان است، پرداخت کند.
وی بازپرداخت این وام را 48 ماهه با کارمزد 4 درصد اعلام کرد و گفت: زوج های جوان می توانند با ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند. 
مدیر امور شعب بانک مسکن استان تصریح کرد: علاوه براین تمام افرادی که از قبل نیز در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌اند، با تغییرات جدید، وام ١٠ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.
اسدی فر ادامه داد: تنها متقاضیانی که در سال 94 نسبت به دریافت وام اقدام کرده و قرارداد آنان در شعب این بانک منعقد شده اما بنا به دلایل کمبود اعتبار وام 3 میلیون تومانی به آنان پرداخت نشده است مشمول دریافت تسهیلات جدید نمی شوند.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه بانک مسکن در سال گذشته تقریبا به تمامی متقاضیان وام ازدواج که قرار داد آن ها با بانک مسکن منعقد شده وام پرداخت کرده است لذا تعدادی که مشمول طرح جدید نمی شوند، بسیار اندک خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: بانک مسکن در سال گذشته 77 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 2 میلیارد و 370 میلیون ریال به زوج های جوان استان پرداخت کرده است.
به گزارش اترک نیوز، نمایندگان مجلس بیست و چهارم فروردین ماه امسال در پایان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 95  به منظور حمایت از ازدواج جوانان ، بانک مرکزی را موظف کردند تا بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.
طبق این مصوبه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت که تاکنون پرداخت این نوع تسهیلات توسط بانک های خراسان شمالی آغاز نشده است.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک