پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ساعت ۱۲:۲۸
در گفت و گو با اترک نیوز عنوان شد؛

فرزندانی که والدین سالمند خود را چشم انتظار گذاشته اند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه 80 درصد از خانواده هایی که سالمندان خود را به مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان استان تحویل داده اند به والدین سالمندان خود سر نمی زنند، گفت: این والدین سالمند چشم انتظار دیدار فرزندان خود هستند.

به گزارش اترک نیوز؛ محمد قزی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز با بیان اینکه در حال حاضر 290 نفر از سالمندان خراسان شمالی تحت پوشش این سازمان هستند که در مراکز روزانه و شبانه روزی نگهداری از سالمندان استان مراقبت می شوند و شماری از آنان نیز از سوی این سازمان خدمات ویزیت در منزل را دریافت می کنند.

قزی در ادامه گفت: در حال حاضر دو مرکز روزانه نگهداری سالمندان ویژه مردان و ویژه بانوان در شهر اسفراین و یک مرکز روزانه نگهداری سالمندان ویژه بانوان در بجنورد همچنین دو مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان ویژه بانوان و ویژه مردان در شهر بجنورد فعال هستند که به مراقبت از سالمندان تحویل شده و ارائه خدمات به آنان مشغول هستند و به زودی نیز یک مرکز روزانه نگهداری از سالمندان ویژه مردان در شهر بجنورد راه اندازی می شود.

وی گفت: سالمندانی که در مراکز روزانه نگهداری می شوند از خدمات آموزشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه سالمندانی که در مراکز شبانه روزی نیز نگهداری می شوند اغلب بی سرپرست، از کارافتاده و یا بیمار هستند که در طول شبانه روز خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، اردویی، آموزشی و تغذیه ای دریافت می کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه 80 درصد از خانواده سالمندانی که والدین سالمند خود را به مراکز شبانه روزی تحویل داده اند به والدین سالمند خود سر نمی زنند و از آنان احوالپرسی نمی کنند، تاکید کرد: متاسفانه این خانواده ها به دلیل مشغله های کاری و ذهنی، دیدار از والدین سالمند خود را فراموش کرده اند در حالیکه این والدین سالمند چشم انتظار دیدار با خانواده های خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: والدین سالمند از این سازمان درخواست می کنند که با فرزندان مان تماس بگیرید و بگویید که آنان جویای احوال ما باشند.

افزون بر این، وی به مصوبه هیات دولت در زمینه نگهداری از سالمندان در منزل و کاهش جمعیت نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری اشاره کرد و افزود: دولت درصدد است در مراکز نگهداری سالمندان تنها سالمندان مجهول الهویه و معلول مراقبت شوند.

وی گفت: با ابلاغ این مصوبه، این سازمان نیز تلاش کرده است که خانواده هایی که متقاضی تحویل والدین سالمند خود به این مراکز به منظور دریافت خدمات درمانی و مراقبتی هستند را قانع کند تا با آماده سازی شرایط مراقبتی برای این سالمندان در منزل، نگهداری از سالمندان در منزل انجام شود در حالیکه بسیاری از خانواده های متقاضی با این موضوع موافق نیستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی بیان داشت: این سازمان برای آماده سازی شرایط مراقبت از والدین سالمند در منازل 70 نیرو را آموزش داده است تا آنان در مدت سه ساعت در روز به سالمندان در منزل خدمات ارائه دهند.

قزی خاطر نشان کرد: در همین راستا، دولت طی دو ماه اخیر نیز یارانه سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان مراقبت می شوند را قطع کرده است.

انتهای پیام/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک