پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ساعت ۱۰:۲۵
گزارشی از اختراعات دانش آموزان تهرانی

از ساخت دستگاه دروغ سنج تا تهیه مُسَکِّن گیاهی

تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی اختراعاتی از جمله دستگاه دروغ سنج، قرص مسکن گیاهی دندان و آفت‌‌کش گیاهی را ابداع کردند.
از ساخت دستگاه دروغ سنج تا تهیه مُسَکِّن گیاهی,اختراع + دانش آموز
به گزارش اترک نیوز به نقل از فارس تعدادی از دانش‌آموزان مخترع  تهرانی به بیان اختراعات خود پرداختند.
 
دلینا شیخ عباد از مدرسه گل نرگس منطقه (2) اظهارداشت: دستگاه دروغ‌سنج را ساخته‌ام.
 
وی ادامه داد: دو دستگاه طراحی کرده‌ایم که یکی از روی نور و دیگری از روی صدا به ما نشان می‌دهد که فرد دروغ گفته یا راست می‌گوید.
 
شیخ عباد افزود: دستگاهی که از روی نور نشان می‌دهد، نوعی خودکار است که سعی کردیم کیت خود را در آن کار بگذاریم و دو قسمت لمسی دارد که فرد وقتی دستش را روی آن می‌گذارد و بر می‌دارد از روی چهار لامپ به ما نشان می‌دهد فرد راست گفته یا دروغ می‌گوید.
 
این دانش‌آموز مبتکر یادآور شد: اگر چهار چراغ روشن شد یعنی اینکه فرد راست می‌گوید، اگر سه چراغ روشن شد، بیشتر حرف فرد درست بوده، اگر دو چراغ روشن شد نصف حرفش درست و نصف دیگر دروغ بوده و اگر یک چراغ روشن شد یعنی حرفها دروغ بوده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «این دستگاه چقدر پایه علمی دارد؟»، خاطرنشان کرد: وقتی افراد دروغ می‌گویند رطوبت و حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب آنها بالا می‌رود و این اطلاعات به وسیله سیم به کیت وارد شده و به وسیله سیم دیگر به چراغ‌ها ارسال شده و میزان آن را مشخص می‌کند.
 
ملینا آقاگلیان دانش‌آموز مدرسه گل نرگس منطقه 2 اظهار داشت: طرح تهیه چسب از محصولات ارگانیک را ارائه داده‌ام.
 
وی ادامه داد: چسب‌ها با استفاده از سرکه و جوش شیرین ساخته شده است و با موز و شیر نیز چسب ساخته‌ام.
 
روژین باقری دانش‌آموز دوم ابتدایی منطقه 2 نیز افزود: قرص مسکن گیاهی دندان را تهیه کرده‌ام.
 
وی ادامه داد: ابتدا گیاهان کاکوتی، شاتره، نعنا، باقلا و زیره را آسیاب کردیم و با هم مخلوط کرده و در کپسول ریختیم؛کاربرد این قرص‌ها در درمان دندان درد است.
 
فرناز کاردان دانش‌آموز سال اول دبیرستان گفت:  آفت کُش‌های گیاهی را ابداع کردم.
 
وی ادامه داد: حشره‌کش‌های گیاهی به پستانداران آسیب نمی‌رسانند و می‌توانند حشرات را از بین ببرند؛ آفت کش‌های طبیعی به دلیل اینکه بافت آنها طبیعی است به طبیعت باز می‌گردند و  مدت کمتری در محیط زیست می‌مانند.
 
کاردان افزود: یکی از آفت کش‌ها، آفت‌کش پیاز، سیر و فلفل بوده که با توجه به خواص، آنها را ترکیب کردیم و برای از بین بردن کنه، مورچه و حشرات استفاده می‌شود.
 
زهرا تقی‌زاده دانش‌آموز کلاس دوم دبیرستان از مدرسه فرزانگان (3) یادآور شد: عنوان پروژه‌ام استخراج کلوژن از پوست مرغ است و کاربرد آن در پزشکی است و برای اولین بار در ایران انجام شده است.
 
وی ادامه داد: وقتی سوختگی یا زخم عمیقی روی بدن ایجاد می‌شود، طول درمان زیاد است و اثر زخم نیز بعد از درمان بر روی پوست می‌ماند؛ علت آن نیز این است که پوست کلوژن خود را از دست داده است.
 
تقی‌زاده افزود: اگر به صورت مصنوعی کلوژن به آن تزریق کنیم پوست راحت‌تر به حالت عادی برگشته و ما به دو روش قلیایی کلوژن پوست مرغ را جدا کردیم و موفق شدیم کلوژن با 24 درصد و 16 درصد بدست آوریم، در حالی که در حال حاضر کلوژنی که از کشور کانادا وارد می‌کنیم 8 درصد است.
 
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک