پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۳۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ساعت ۱۳:۴۳

کوشکی پدر شد

کوشکی یوزپلنگ منطقه حفاظت شده میان دشت خراسان شمالی که برای تکثیر نسل به استان تهران منتقل شده بود، پدر شد.
کوشکی پدر شد,کوشکی + دلبر+ میاندشت جاجرم+ اترک نیوز
به گزارش خبرنگار اترک نیوز، علی اصغر مطهری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کوشکی، یوزپلنگ نر منطقه حفاظت شده خراسان شمالی همچنین دلبر یوزپلنگ ماده منطقه حفاظت شده توران استان سمنان که در شرایط در قفس زندگی می کردند، اواخر سال گذشته برای تکثیر نسل به استان تهران منتقل شدند.
مطهری افزود: با این انتقال صورت گرفته، این دو یوزپلنگ در استان تهران در حضور اساتید بین المللی و با اعمال نظارت های ویژه برای تکثیر نسل نگهداری شدند که نتیجه آن باردار شدن دلبر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: منتظر وضع حمل دلبر هستیم.
وی همچنین تصریح کرد: خراسان شمالی در حال آماده سازی شرایط در منطقه میان دشت جاجرم است تا پس از وضع حمل دلبر، این خانواده حیات وحش را به استان منتقل کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: اقبال عمومی نیز خواستار استقبال از این خانواده حیات وحش است.
علاوه بر این، وی در پاسخ به این سوال که امروز شنیده شد یک قلاده پلنگ در منطقه باقرخان بجنورد مشاهده شده است، گفت: این گزارش به این اداره کل اعلام شد که همکاران گروه یگان حفاظت را به منطقه اعزام کردیم.
مطهری خاطر نشان کرد: در سال گذشته گزارشات مختلفی از مشاهده پلنگ در نقاط مختلف استان به این اداره کل گزارش می شد که با دریافت هر گزارشی، یگان حفاظت این اداره کل به منطقه اعزام می شدند که از آن تعداد گزارش های دریافتی، تنها چهار گزارش پس از مشاهده رد پا و اثر پلنگ تایید شدند.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک