یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ساعت ۱۰:۵۹
رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بجنورد:

بازار پوشاک خراسان شمالی بیمار است/اجناس در خراسان شمالی گرانتر از سایر استان ها است

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بجنورد با اشاره به رکود در بازار پوشاک مرکز استان گفت: بازار پوشاک در بجنورد بیمار است و نیازمند نسخه پیچی مسئولان است.
بازار پوشاک خراسان شمالی بیمار است/اجناس در خراسان شمالی گرانتر از سایر استان ها است,پوشاک فروشی+ رکود+ گرانفروشی+ تولیدی+ اترک نیوز
سهراب خطیب ،رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بجنورد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اترک نیوز اظهار کرد: بازاریان همیشه از برنامه های دولت حمایت کرده اند و هم اکنون انتظار دارند دولت از آنان حمایت کند.
خطیب افزود: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی طی چند ماه گذشته اکثر کاسبان این صنف فروش مناسبی نداشتند و اما طی چند روز گذشته با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز بازار تکانی خورده است.
وی با تاکید بر اینکه پوشاک فروشان گرانفروشی نمی کنند، گفت: با توجه به هزینه های تمام شده برای تهیه پوشاک از استان های دیگر اجناسی که در این استان به فروش می رسند حدود 15 الی 20 درصد گرانتر از سایر استان ها است.
خطیب افزود: عدم وجود مراکز تولیدی در استان باعث شده تا اجناس مورد نیاز از تهران یا سایر شهرستان  ها تهیه شود و کاسبان علاوه بر قیمت اجناس باید هزینه ای را نیز برای ایاب و ذهاب و مخارج چند روزه اقامت در سایر شهرستان ها را تحمل کنند که این عامل نیز بر افزایش قیمت ها تاثیر گذار است.
رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بجنورد اجاره بهای بالای مغازه ها را نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این عوامل سبب شده نه تنها در بحث پوشاک بلکه در سایر اجناس مورد نیاز مردم شاهد اختلاف قیمت 20 درصدی نسبت به دیگر استان ها باشیم.
خطیب تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این شرایط حمایت مسئولان از سرمایه گذاران برای راه اندازی واحدهای تولیدی در استان با ارائه تسهیلات مدت دار است.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا مراکزی برای توان خرید افراد با سطح درآمدهای متفاوت در مرکز استان وجود دارد، گفت: برخی از مراکز در مرکز استان وجود دارد که با عرضه اجناس با کیفیت متوسط و قیمت مناسب توانسته اند فروش خوبی را در طول سال داشته باشند.
خطیب گفت: هرچند منکر تخلف توسط تعداد کمی از کاسبان نیستم اما باید اعلام کنم که علت قیمت زیاد بسیاری از اجناس به دلیل هزینه های جانبی تهیه آن است و این به معنای گرانفروشی نیست.
وی با بیان اینکه اکیپ ویژه بازرسان سازمان صنعت و معدن، تعزیرات و اتاق اصناف بطور دوره ای در حال بازرسی از واحدها هستند، خاطرنشان کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهد تخلف موارد را برای رسیدگی اطلاع دهند.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک