پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ساعت ۲۰:۴۰
مشاور پروژه ملی طرح ترسیب کربن در ایران:

اجرای طرح ترسیب کربن به ۱۸ استان تعمیم یافت

مشاور پروژه ملی طرح ترسیب کربن در ایران گفت: با توجه به نتایج مثبتی که از اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی حاصل شد، حال اجرای آن در سطح 18 استان دیگر نیز تعمیم یافته است.
اجرای طرح ترسیب کربن به 18 استان تعمیم یافت,ترسیب کربن + گراتی + سازمان ملل + یوزپلنگ آسایی + اترک نیوز
به گزارش خبرنگار اترک نیوز، مهدی شفیعی در جمع ساکنان روستای گراتی شهرستان اسفراین که طرح ترسیب کربن خراسان شمالی در این منطقه در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح از 10 سال قبل در خراسان رضوی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملل متحد با هدف احیای اراضی تخریب شده همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی اجرایی شد.
به گفته وی، دولت هزینه های مالی اجرای این پروژه را تامین کرده و سازمان ملل متحد نیز دانش فنی و ارائه آموزش ها را انتقال داده است.
وی یادآور شد: مشارکت مردم همچنین هماهنگی و انسجام میان سازمان های ذی ربط نیز از مهمترین اهرم های اجرایی این طرح بوده اند.
شفیعی در ادامه با یادآوری این مطلب که این طرح از 10 سال گذشته تا کنون در منطقه سربیشه استان خراسان رضوی در حال اجرا است، اعلام کرد: بعد از ارزیابی های صورت گرفته، شاهد بوده ایم که شاخص توسعه انسانی در محدوده ای از منطقه سربیشه تا 2.5 درصد و در خود شهرستان سربیشه تا یک درصد رشد یافته و امید به زندگی نیز در این مناطق تا دو سال افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: بر اساس نتایج به دست آمده، اجرای طرح ترسیب کربن در سطح جوامع روستایی 18 استان دیگر که تحت شرایط تخریب محیطی و مهاجرت قرار گرفته بودند، تعمیم یافته است.
رئیس سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور نیز در این گردهمایی اظهار کرد: پروژه ترسیب کربن متعلق به یک سازمان نیست بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 جلالی گفت: این پروژه مطابق با فرهنگ کشور، بومی شده است.
وی با تصریح بر این مطلب که در حال حاضر با تغییر اقلیم، بیابان زایی و مشکلات آب و هوایی روبرو هستیم، ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه های این پروژه بتوانیم دوباره پوشش گیاهی را به عرصه های طبیعی و روستایی کشور بازگردانیم همچنین شرایط معیشتی و اشتغال روستاییان را نیز ارتقا دهیم.
علاوه بر این، مدیر پروژه بین المللی یوزپلنگ آسیایی نیز در این گردهمایی با تاکید بر این نکته که پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و ترسیب کربن در کشور ایران که با همکاری سازمان ملل متحد در حال اجرا است، دارای نقاط مشترکی هستند.
به گفته هومن جوکار، ارتقای جوامع محلی و بنیان گذاری اقتصاد پایدار در این مناطق، نقطه اشتراک این دو پروژه است که با تحقق این هدف، امنیت زیستگاه های حیات وحش و احیای مراتع و عرصه های طبیعی در کشور حاصل می شود.
وی خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که میان این دو پروژه هماهنگی ایجاد کنیم تا فرصت تبادل تجربیات و ارائه امکانات میان مجریان این دو طرح فراهم شود.
انتهای پیام/ ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک