پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۸۷۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۱۶:۴۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی:

پنج مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی در حال ساخت می‌باشد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیان داشت: اکنون پنج پروژه عمرانی شامل ساخت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان های راز، مانه، گرمه، اسفراین و بجنورد در دست اجرا است که به طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پنج مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی در حال ساخت می‌باشد,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی رحمدل+فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار گروه علمی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مهدی رحمدل مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به مشکل فرهنگ‌سازی در زمینه مهارت‌آموزی،  اظهار داشت: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را حول محور اقتصاد و تولید قرار می‌دهد و از طرفی اثرگذارترین مولفه اقتصاد و تولید، نیروی انسانی ماهر است. 

وی تاکید کرد: اشتغال تنها از طریق مهارت آموزی و توانمندسازی به دست می‌آید. 

وی به اقدامات این اداره کل برای افزایش سطح مهارت آموزی اشاره‌ای داشت و افزود: دیدار با ائمه جمعه سراسر استان، مهارت آموزی از طریق رسانه، استفاده از ظرفیت ۱۹ گروه هدف استان از جمله اقدامات این اداره کل بود. 

رحمدل ۱۹گروه هدف این سازمان را زندان، پادگان نظامی، عشایر، روستا، دانش آموز، دانشجو، اصناف، صنایع آسیب‌های اجتماعی، معتادان و… عنوان کرد. 

وی با اشاره به رتبه پنجم استان در عملکرد آموزش، گفت: از سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۳۸ نفر ساعت، با ۴۴ درصد رشد آموزش نسبت به مدت مشابه دولت قبل،  به چهار میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۳۸ نفر ساعت افزایش داشته است. 

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم نسبت به دوره مشابه دولت قبل سه مرکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های شیروان، گرمه، و صفی آباد به بهره برداری رسید که در مجموع به ۱۲مرکز افزایش پیدا کرد. 

رحمدل در بخش دیگر سخنان خود درباره جذب مربی افتخاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در مدت ۲سال دولت قبل ۱۳ مربی افتخاری داشتیم اما اکنون با جذب ۵۳ مربی افتخاری این نیاز در استان برطرف شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت:  در استان ۵۰۸ آموزشگاه آزاد فعال است که نسبت به آموزش ۲۴۴ عنوان رشته اقدام می‌کنند. 

وی در ادامه افزود:  ۲ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۴۲ نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد استان مهارت‌های مختلف آموزش داده شده که این رقم نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۸۸ درصد افزایش داشته است. 

رحمدل در بخش دیگر سخنان خود درباره سنجش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در دولت سیزدهم ۵۰ هزار و ۱۷۴ نفر در آزمون‌های مربوط به سنجش‌های مهارتی استان شرکت کردند که این رقم در مدت مشابه دولت قبل ۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر ثبت شده بود. 

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی این اداره کل از ۵۲ میلیارد ریال در دولت قبل به ۲۲۲ میلیارد ریال در دولت سیزدهم افزایش یافته است که امید می‌رود با جذب منابع سفر دولت به استان به اجرای پروژه‌های ناتمام سرعت داده شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی بیان داشت: اکنون پنج پروژه عمرانی شامل ساخت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های راز، مانه، گرمه، اسفراین و بجنورد در دست اجرا است که به طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت در چهار سطح شهرستانی، استان، ملی و بین المللی، عنوان کرد: این المپیادها در بخش‌های کارگران، جوانان، نوجوانان، سربازان، زندانیان و آزاد توسط این اداره کل برگزار می‌شود. 

انتهای خبر/ ی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک