دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ساعت ۹:۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد:

تامین آب برای ۲۷ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از تامین آب برای ۲۷ طرح سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
تامین آب برای ۲۷ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی,

 به گزارش عصر اترک سیدعقیل مرتضوی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که موفق شده‌ایم از طریق آن، آب مورد نیاز برای راه‌اندازی تعدادی از واحدهای تولیدی را تامین کنیم، ابطال مجوز آب تعدادی از افرادی بود که مجوز داشتند، اما هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. از این طریق، امسال برای ۲۷ طرح سرمایه‌گذاری و سال گذشته برای ۳۴ واحد تولیدی آب تامین شده است.

وی گفت: برای ابطال این مجوزها از سال ۱۳۹۹ تا امسال اقداماتی انجام شده و بخش اعظم مجوزهایی که از آن هیچ استفاده‌ای نشده بود، ابطال شده و در اختیار سرمایه‌گذاران جدید برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اختصاص پساب به‌عنوان یک پتانسیل جدید در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق آب مورد نیاز صنایع تامین شود، ادامه داد: طبق قانون بودجه باید صنایع، آب مورد نیاز صنعت خود را از پساب تامین کنند. در همین راستا، میزان پساب تولیدی و رهاشده و صنایعی که نیاز به آب دارند، برررسی و شناسایی شده و موضوع به صنایع مورد نظر ابلاغ شده است که تخصیص آب به تخصیص پساب تغییر کند. آنها موظفند در مدت زمانی که مهلت داده شده است، زیرساخت‌های لازم برای انتقال پساب را مهیا کنند. بعد از این مدت، هزینه آبی که به آنها اختصاص می‌یابد، براساس قیمت واقعی تولید که عدد خیلی زیادی است، محاسبه می‌شود.

مرتضوی اظهار کرد: مثلاً به نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان یک سال مهلت داده شده است تا خطوط انتقال و پروژه تصفیه‌خانه را برای انتقال پساب اجرا کند. علاوه بر آن، این مهلت زمانی به صنایع بزرگ اسفراین، شرکت شهرک‌های صنعتی آشخانه ابلاغ شده و مجتمع پتروشیمی خراسان پروژه انتقال پساب را از چند ماه پیش آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بیان کرد: در شهرستان‌هایی که هنوز تولید پساب در آنها آغاز نشده، مانند گرمه و جاجرم، قرار است شرکت آلومینای جاجرم در تولید پساب مشارکت کند، سپس آن را به واحد تولیدی خود انتقال دهد.

وی درباره لکه‌های آبی شناسایی‌شده در سال گذشته، گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان در سال‌های اخیر، مطالعاتی برای شناسایی آبخوان‌هایی داشته که وضعیت آبی مناسبی دارند و لکه‌هایی را نیز شناسایی کرده است که بیشتر در مناطق مرزی استان قرار دارد. این شرکت سال گذشته موفق شد بعد از گذشت ۱۰ - ۱۵ سال مجوز برداشت آب بگیرد. البته این آب فقط برای مصرف واحدهای تولیدی که نیاز به آب کمتری دارند، اختصاص یافت.

مرتضوی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ میلیون مترمکعب آب شناسایی و برای برداشت آن مجوز گرفته شد. امسال شناسایی منابع آبی جدید برای اختصاص به صنایع متوقف شده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک