چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی‌نامه شهید اسماعیل رستمی

 اسماعیل فرزند غلامحسین در سال ۱۳۴۱ در روستای نوده در بجنورد به دنیا آمد و سرانجام بعد از ۱۹ ماه خدمت در آن مناطق خواب صادقانه‌اش به حقیقت مبدل شد و به دست کومله‌های کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
برگی از زندگی‌نامه شهید اسماعیل رستمی ,

به گزارش عصر اترک، اسماعیل فرزند غلامحسین در سال ۱۳۴۱ در روستای نوده از بخش گرمخان شهرستان بجنورد به دنیا آمد.

 تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی در همان روستا به پایان رسانید و با وجود علاقه فراوان او به ادامه تحصیل به‌خاطر مشکلات مادی مجبور به ترک تحصیل شد و در کنار پدرش به کشاورزی و دامداری روی آورد.

 عشق و علاقه زیادی به ائمه اطهار و خصوصاً به امام‌زمان (عج) داشت و همیشه دعای فرج آن حضرت را به همراه داشت و آن را بعد از نمازهای یومیه و دیگر اوقات قرائت می‌کرد و برای ظهور حضرتش دعا می‌کرد.

 قبل از انقلاب با کسانی که سنگ رژیم شاه را به سینه می‌زدند برخورد می‌کرد و آنها را از ظلم و ستم رژیم نسبت به بلت و کشور آگاه می‌کرد.

 بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی او هم به سن سربازی رسیده بود و جهت اعزام به خدمت مقدس سربازی خود را آماده کرد که پدرش را از دست داد و همین امر بهانه‌ای بود تا خانواده تلاش کند تا از خدمتش را در شهر بجنورد بگذراند و اقدام به تهیه استشهاد علی کردند.

 اما آگاه او از وضعیت موجود در جامعه و خصوصاً در مناطق مرزی در سال ۱۳۵۹ او را بر آن داشت تا خدمتش را در مناطق مرزی کردستان بگذارند که در سرانجام بعد از ۱۹ ماه خدمت در آن مناطق خواب صادقانه‌اش به حقیقت مبدل شد و به دست کومله‌های کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 پیکر پاک شهید بعد از تشیع در مزار روستای نوده به خاک سپرده شد.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک