یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ساعت ۲۳:۳۶
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی:

هزار و ۸۲۳ خانوار روستایی خراسان‌شمالی از راه آسفالته بهره‌مند شدند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: راه هشت روستای بالای ۲۰ خانوار استان به طول ۲۷ کیلومتر از ابتدای سال جاری تاکنون آسفالت شد و هزار و ۸۲۳ خانوار از راه مناسب بهره‌مند شدند.
هزار و ۸۲۳ خانوار روستایی خراسان‌شمالی از راه آسفالته بهره‌مند شدند,خراسان شمالی+بجنورد+محمد مشتری+راهداری+راه آسفالت

به گزارش عصراترک ، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، اظهار کرد: سال گذشته راه ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار با طول ۷۲ کیلومتر آسفالت شد و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲ هزار و ۲۷۶ خانوار از راه مناسب برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۶۴ پروژه راهسازی به طول ۴۷۱ کیلومتر در محورهای روستایی استان در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: این پروژه‌ها در قالب ۶۴ قرارداد و اعتبار ۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و تکمیل این پروژه‌ها بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی درباره مشکلات اجرای پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی استان گفت: عدم تخصیص کامل اعتبارات، مشکلات تملک اراضی در برخی محورها، خشکسالی و نبود منابع آبی برای اجرای پروژه‌ها و عدم تخصیص سوخت کافی به ماشین آلات راهسازی از مشکلات در این زمینه است.

تکمیل آسفالت راه تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان

مشتری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبه سفر دولت در زمینه راهسازی در محورهای روستایی گفت: در این سفر هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه روستایی مصوب شد که این منابع در سال‌های ۱۴۰۱تا ۱۴۰۳ به استان تخصیص می‌یابد.

وی گفت: بر این اساس تا سال ۱۴۰۳ راه تمامی روستایی بالای ۵۰ خانوار استان به طول ۲۶۰ کیلومتر آسفالت می‌شود و ساکنان آن از راه مناسب بهره مند می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اهالی ۸۷ روستای استان از مزایای مصوبه‌های سفر دولت بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۴ هزار و ۲۶۹ خانوار در روستاهای استان از راه مناسب بی‌بهره‌اند افزود: ساکنان در ۱۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند و در این زمینه باید ۶۳۰٫۲۶ کیلومتر راه آسفالت شود

مشتری اظهار کرد: شاخص برخورداری از راه آسفالته به لحاظ طول راه در کشور ۵۵٫۱ درصد و در استان ۴۶٫۶ درصد است که بر این اساس عقب ماندگی استان نسبت به کشور ۸٫۵ درصد است.

وی افزود: اکنون متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور ۸۳٫۹ درصد و در استان ۷۵٫۸ درصد است که استان ۸٫۱ درصد از کشور عقب‌تر است.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱٫۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳٫۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان‌های کشور قرار گرفته است.

طول راه‌های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱٫۸ از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۴۶٫۴ درصد از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که این رقم در میانگین کشوری ۵۴٫۳ درصد است که بر این اساس استان در این شاخص ۷٫۹ درصد از میانگین کشوری عقب است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک