یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ساعت ۱۷:۲۲

۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان‌شمالی فاقد راه آسفالته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۶۴۴ کیلومتر مسیر در این استان فاقد راه روستایی است.
۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان‌شمالی فاقد راه آسفالته است,خراسان شمالی+بجنورد+راه آسفالته+محمد مشتری+راهداری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، محمد مشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ساخت ۹۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری هدفگذاری شده است و در صورت تحقق اعتبارات شاخص ها نیز ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی در شاخص راه روستایی ۱۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است و باید تلاش شود تا امسال مسیرهای بیشتری آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی؛ طول راه های روستایی این استان را چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون از مجموع این راه های روستایی ۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر آسفالته و مابقی نیز خاکی و شوسه است.

وی تصریح کرد: راه روستایی شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان بیشترین مشکل را دارند که تلاش می شود تا در سال های آتی بخشی از این عقب ماندگی ها جبران شود.

مشتری افزود: اینک تنها راه دسترسی به یک روستای شهرستان جاجرم و یک روستای شهرستان گرمه خاکی است و مابقی روستاها از راه‌ آسفالته برخوردارند.

اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور

وی در ادامه به اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اختصاص یافت که ۸۰۰ میلیارد تومان سهم ساخت راه های روستایی، ۲۱۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای اقدامات در محورهای فرعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای ساخت راه های روستایی این استان در نظر گرفته شده است ۲۷۰ میلیارد تومان آن از محل مدیریت برنامه و بودجه کشور، ۳۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۲۱۰ میلیارد تومان از محل وزارت راه و شهرسازی در تامین قیر رایگان است.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی، ۸۰ میلیارد تومان از محل منابع راه و شهرسازی و ۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۱۵ میلیارد نیز از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای رفع نقاط پرحادثه در نظر گرفته شده است.

۶۰ درصد فوتی های بجنورد به جنگ در ۴۵ کیلومتر یک طرفه

مشتری در خصوص محور بجنورد به جنگل گلستان نیز گفت: ۴۵ کیلومتر این مسیر جاده یک طرفه است و پیمانکار در این مسیر مشغول به فعالیت است و باید هرچه سریعتر این طرح تکمیل شود.

وی تصریح کرد: با اینکه اقدامات زیادی در خصوص نصب علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر پر حادثه نصب شده است ولی در مجموع ۶۰ درصد تصادفات فوتی این محور در این ۴۵ کیلومتری اتفاق می افتد.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه‌های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک