یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ - ساعت ۱۳:۲۲
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد:

شیوع آفت و خزان زودرس، تهدیدی بر حیات سبز شهر بجنورد

طرح مبارزه سراسری و عمومی علیه آفت کنه تار عنکبوتی و سفیدک پودری در سطح شهر بجنورد اجرا شد.
شیوع آفت و خزان زودرس، تهدیدی بر حیات سبز شهر بجنورد,خراسان شمالی+بجنورد+عباسعلی مهماندوست+شهرداری+خزان زودرس

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، عباسعلی مهماندوست، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد با بیان این خبر گفت: با توجه به خسارت وارد شده توسط آفت کنه به گل‌های رز در سطح شهر به ویژه در بلوار فرودگاه، مبارزه شیمیایی علیه این آفت انجام گرفت.

وی افزود: براساس تصور اشتباه بسیاری از شهروندان، که علت زردی برگ‌ گل‌های رز در سطح شهر را عدم آبیاری آن‌ها می‌دانند، این اثر به علت حمله آفت برگ‌ها دچار کلروز شدند.  

مهماندوست تاکید کرد: آبیاری فضای سبز شهر در مدار منظم، به صورت مستمر و شبانه‌روزی در حال اجرا می‌باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز  شهری بجنورد گفت: باتوجه به گرم شدن هوا آثار و فعالیت این آفت بر روی برخی از گیاهان و درختان از جمله رز، گل جعفری و برخی از درختان توت در سطح شهر مشاهده شد.

وی عنوان کرد: خسارت این آفت به این شکل است که حشره با فرو بردن کلیسرهای میله‌ای خود به درون سلول برگ و خالی نمودن محتویات آن باعث تخریب سبزینه برگ می‌شود و رشد گیاه را مختل می‌کند و در نهایت سلول‌های خسارت دیده  به رنگ زرد و قهوه‌ای درآمده و ریزش می‌کنند.

مهماندوست تصریح کرد: این آفت به دلیل تنیدن تار باعث تجمع گرد و خاک و نرسیدن نور کافی برای انجام عمل فتوسنتز می‌شود و گیاهان آسیب دیده امکان ریزش برگ‌ها و خزان زودرس را می‌دهد.

وی بیان داشت: علاوه بر آفت کنه علائم خسارت قارچ عامل بیماری سفیدک پودری نیز در سطح شهر مشاهده شد، که پس از بررسی سریعاً مبارزه شیمیایی به منظور حفظ سلامت شهروندان و گسترش فضای سبز به صورت شبانه، با توجه به بالا بودن خسارت آفت به وسیله سموم کنه‌کش و قارچ‌کش توسط این سازمان انجام شد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک